28 september 2015 - Even bijpraten


Beste oldtimerliefhebber,

Wereldwijd is er geschokt gereageerd op het dieselschandaal van Volkswagen. En uit onderzoek van het Brusselse instituut Transport en Environment (T&E) blijkt nu dat ook andere merken veel meer vervuiling uitstoten dan is toegestaan. Sommige van de nieuwste modellen zouden de milieuzone van Utrecht niet eens in mogen. De boel staat op zijn kop.

VWJetta

Wat kunnen wij daarmee in onze oldtimerprocedures?

De hele affaire legt een bom onder het feitenmateriaal dat de Staat heeft aangedragen in de rechtszaken die we hebben gevoerd. In de laatste zaak over de Mercedes 240 Diesel van Bart Kouwenhoven moet de uitspraak nog volgen en we hopen dat de rechters de recente ontwikkelingen betrekken in hun overwegingen. Het zou weleens een keerpunt kunnen worden en als de zaak negatief beslist wordt, is het een optie om in déze zaak wel in hoger beroep te gaan. Als u de feiten zich daarvoor lenen en als u dat wilt tenminste, als achterban. Vooralsnog is het in ieder geval prettig voor ons dat deze laatste van de vijf proefprocessen zo lang op zich heeft laten wachten en we houden u op de hoogte van de ontwikkelingen!

Daarnaast kunnen we melden dat we nog steeds in gesprek zijn met het Ministerie van Financiën over de berekeningen die wij wel gemaakt hebben en zij niet. Ik zei het de vorige keer al: de toonzetting van die gesprekken is constructief en we willen bezien of we op die manier een wending kunnen bewerkstelligen.

embleemtweeliter

Het komt eraan: Autobelangen 2.0

We hebben al eerder aangekondigd dat we het als club niet willen laten bij acties als de oldtimerkwestie alleen. Achter de schermen zijn we hard aan het werk om (zoals we het intern graag noemen) Autobelangen 2.0 op de kaart te zetten. We willen de gesprekspartner zijn voor overheid en media als het gaat om de belangen van de particuliere autobezitter. Zo'n 80% van het Nederlandse wagenpark is in het bezit van normale mensen zoals u en ik die hun auto hard nodig hebben om het huishouden draaiende te houden en juist zij krijgen steeds de rekening gepresenteerd als er nieuwe maatregelen worden bedacht. Telkens weer.

Geweldig dus dat we, vooruitlopend op de lancering van Autobelangen 2.0, afgelopen vrijdag door het NOS Radio 1 Journaal werden gevraagd naar onze mening over het Volkswagen schandaal en de consequenties voor de milieuzones en het parkeerbeleid in grote steden.

Het toont aan dat er behoefte is aan een club als de onze en misschien moeten we inderdaad een rode T van turbo aan onze werkzaamheden toevoegen! U hoort snel van ons.

In the spotlights, steun ons en doneer!

Wilt u ons alstublieft blijven steunen met een donatie (particulieren) of sponsoring middels een advertentie (ondernemers). Tot op de dag van vandaag verzetten we erg veel werk en maken we kosten om onze strijd te kunnen voeren. De uren rekenen we letterlijk maar niet. Nog steeds is onze sponsorpagina erg druk bezocht en uw bijdrage stellen we bijzonder op prijs! Net zoals de steun van Wim's Classics die ons vanaf het eerste begin een warm hart toedraagt.

logowimsclassics400

Wilt u ook sponsor worden? Voor € 300 exclusief BTW staat u als hoofdsponsor vermeld op de meest bekeken pagina van onze site. Zo komt u onder de aandacht van zo'n 40.000 oldtimer liefhebbers. u bent van harte welkom!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer