Uw mening telt, plaats hier uw reactie.

Naam * Email *
Onderwerp *
Inhoud *
De redactie behoudt zich het recht voor uw reactie te weigeren dan wel te redigeren of in te korten.
Beeld verficatie * Captcha AfbeeldingAfbeelding opnieuw laden
 
 

johmaume: mijn bezwaarschrift..

ik zie dat er idd een rechtszaak komt, goeie zaak. Wat mij betreft vooral vanwege de abominabele kwaliteit van de procedure. Ik heb op die gronden dan ook net een bezwaarschrift ingediend, op basis van wat ik in Michiels 'Hoofdzaken van het bestuursrecht' over beschikkigen las.


Overigens:

- het feit dat we nu meer geld moeten gaan betalen vind ik op zich geen reden te spreken van onrechtvaardigheid of -matigheid, daar zijn betere argumenten voor nodig

- vind ik betalen van belasting nog wel te begrijpen bij een oldtimer die net als nieuwere auto's als dagelijkse auto wordt gebruikt

- maar dat enorme verschil in mrb (zeker bij grote auto's) ts gas en benzine is idioot  en qua milieu onnavolgbaar

- en dan wel met een fatsoenlijke overgangsregeling en evt schadevergoeding

- al is het argument van rijdend erfgoed wel leuk (of dat een taak van de staat is?), zou lollig zijn om eea te vergelijken met de monumentenregeling waarbij je vb betaalde OZB terug kunt vragen als subsidie - die je dan wel aantoonbaar in onderhoud moet steken.

Wel, we gaan het zien,

J

 

20/01/14

Peter Koeman: ouwe auto rijen?

Beste ouwe auto rijer ga het nou eens begrijpen. Het doel van deze belachelijke maar o zo serieuze aktie van de regering is er om ouwe auto's van de weg te krijgen. En ze doen dit op vreemde argumentatie maar dat maakt geen sier uit ze willen ze van de weg en dat lukt dus op deze manier. En dat willen wij ouwe auto bezitters niet maar regerende hebben de macht ga daar tegen strijden op zich ben je op de gehele bevolking een heel klein percentage. Ik heb al een paar keer gereageerd met de opmerking dat de auto-industrie niet geinteresseerd is in oldtimers. als dat wel zo zou zijn en de autoindustrie zou ook ouwere auto bezitters steunen met innovatie dan zou dit waarschijnlijk nooit  zijn gebeurd. De autoindustrie wil alleen nieuwe auto's op de weg daar liggen hun belangen en dit zijn dan ook de belangen van de regering maakt niet uit wie regeert. Ouwe auto's rijen is voor de rijken.  Peter

 

 

 

 

 

 

20/01/14

Hendrik Weijer: MRB

Kijk dat een ieder €120,00 MRB moet betalen is wel zo eerlijk. Uitgezonderd de verzamelaars met meer dan VIJF oldtimers. Geld ook voor vrachtauto en bussen,is gemeen erfgoed.

Maar dat er in DEN HAAG beslist word wanneer je in je eigen auto,(o,nee is nu van het ministerie,) mag rijden vind ik wel en beetje te ver gezocht. Waarom het volgende voorstel niet gebruiken : Je hebt een oldtimer,vanaf 1985, je betaald € 120,00 MRB, dan mag je over een heel jaar, begin datum eerste afgifte, niet meer rijden dan 10000 t/m 12000 km per jaar. Dit is gemakkelijk te controler bij de APK die elke keer de KM stand registreerd. Boos doeners ,met terug draaien KM standen draaien hoog beboeten. Old timers die om de 2 jaar APK krijgen mogen dan niet meer rijden dan het dubbele. Zo eenvoudig kan het zijn. Door de hoge benzine prijzen gebruik ik mijn oldtimer al minder. En ben niet in staat om deze weg te doen en een andere Auto te kopen. Maar ik ben wel van mijn auto afhandig daar mijn echgenote invalide is. Als dit de bedoeling van Weekers is dan hoop ik,nee dat ga ik maar niet zeggen.

20/01/14

Joep Severins: Bezwaar

Hallo,

Heeft u een voorbeeld om bezwaar te maken tegen het opheffen van de vrijstelling?

Ik wil namelijk bezwaarmaken tegen het besluit dat ik weer MRB moet betalen en jaren geleden een brief heb gekregen dat mijn voertuig vrijgesteld van MRB is.

Met vriendelijke groet, Joep Severins.

Antwoord redactie: We zijn een bezwarentool aan het ontwikkelen zodat iedereen een juist en grondig bezwaar kan indienen. Verwachting is dat deze komende week online geplaats zal worden. Momenteel zijn we alles uitbundig aan het testen om alle foutjes en kinderziekten eruit te halen. Wanneer deze definitief is dan zullen we uiteraard iedereen hierover berichten.

20/01/14

Kneelis: Protest

Waarom doen we niet het zelfde als in groningen? Ik krijg de indruk dat protest in fysieke vorm de enige manier is om de mensen die men gezamenlijk de politiek noemt te laten zien wat hun regels bij de mens bewerktstelligt. De kloof overheid/ mens is enorm, dat hebben ze gewoonweg niet in de gaten daar een ieder vanuit zijn eigen pijn reageert en zo tot een besluitvorming komt. Schandalig, het stikt van regels die niet correct zijn maar moet maar kunnen dan..... De diesels vervuilen meer dan lpg, je kan zo zien dat het hun niet om de natuur gaat, als dat zo zou zijn waarom wordt waterstof dan niet meer toegepast. En niet meteen met het excus komen dat het zo duur is.

Kom op minister wees een vent en bekijk de situatie opnieuw! Zelfs in CH zijn de regels voor oltimers makkelijker! Doe iets waar je achter staat en trots op bent!

20/01/14

At Mureau: Rechtzaak

Jongens gefeliciteerd dat het gelukt is en dat de rechtzaak kan beginnen.

Laat die stuntelende Weekers, maar weten dat dit geen bestuur is.

succes.

At

20/01/14

Lesley: Minimaal

Heb gelukkig 1x NL 86er Jetta Coupe benzine & 1x NL Golf 84er TDI kunnen stallen en schrosen!

Mijn VW 86er Jetta gaat terug gekeurd worden van LPG naar benzine.

19/01/14

R. Hoogenboom: schandalig belastingbeleid

In april 2013 ontving ik van de belastingdienst een brief met daarin de mededeling dat mijn oldtimer 26 jaar oud was en dus per 1 juni 2013 belastingvrij is. Begin december 2013 kreeg ik een brief met de mededeling dat ik per 1 januari 2014 weer wel belasting moet betalen.

Ik ervaar dit als onbehoorlijk bestuur. Als burger kun je hier geen peil op trekken, je kunt hier niet tijdig op reageren in je persoonlijke financiële huishouding. Hoe kan een overheid van zijn burgers verwachten dat die hun plichten nakomen als die overheid zelf zo'n schandalig beleid voert?

19/01/14

Max: VW Caddy mk1

Hallo,

Een vraag, ik zie dat bij de RDW mijn VW caddy uit 1984 (open pickup) staat geregistreerd als vrachtwagen.

Bij de belastingdienst is te zien dat vrachtwagens die in gebruik zijn genomen voor 1 jan 1988 in aanmerking komen voor het kwarttarief, ongeacht het brandstof type.

Mijn caddy is een diesel, maar valt hij dan onder het kwarttarief of moet ik straks gewoon de volle mep gaan betalen?

Met vriendelijke groet,
Max

Antwoord redactie: Diesel is uitgesloten van de zogenaamde 'overgangsregeling'. De overgangsregeling is alleen geldig voor voertuigen met benzine.

19/01/14

Thorvald Sistermanns: Mercedes kurzhauber 1113

Vanochtend de aanslag gehad voor mijn mb1113 kurzhauber uit 1977 camper, uiteraard op diesel, kilometrage per jaar 2500 km, 6500 kg ledig

€ 8036,00 per jaar

€ 2009,00 per kwartaal

€ 670 per maand

€ 175 per week

de brief van de belasting was verstuurd op 7-1, de brief valt bij mij 17-1 in de bus en moet vanaf de 13e gaan betalen,  heb vandaag direct geschorst, morgen direct bezwaar schrijven.

18/01/14

Bas: bezwaar maken...

Beste Strijders !

Nu word ons gevraagd bezwaar te maken op onze eerste rekening, in mijn laatste brief van de belastingsdienst staat als ik die eerste rekening ontvang en hem niet betaal (overgans regeling)dat ik het volledige bedrag moet betalen ...dus nu twijfel ik wat te doen als ie straks op de deurmat valt ?

Ik en met mijn vader samen 100,-  toegezegd.

Antwoord redactie: Bedankt voor uw steun en toevertrouwen!

18/01/14

C.J. van Wegen: Worden wij Wakker ?

Weerstand is een goed initiatief. Maar zal nooit iets opleveren.

Verdiep je eens goed in onze ( R)overheid.Deze mensen zijn helemaal niet geinteresseerd in jullie belangen.De politicie zijn puppets van de multinationals en oliemaatschappijen. kwartje van Kok, en een positie bij Shell, er betsaat geen PvdA! , VVD, CDA, en D66. SP voorman Roemer stelde de macht van de banken aan de orde, en wordt er via Peiling leugens uitgegooid. Stond zelf op de lijst van SOPN in 2012, weet hier veel van.Neem NAM met aardbevingen in Groningen. Het zal altijd pappen en nathouden blijven, ook al vallen er doden.

Stop met lezen van kranten, en kijken naar het nieuws, het is 90 % leugens. In het buitenland werd ronsd 2012 massaal geprotesteerd tegen de door en door corrupte top van justitie. Leugens en bedrog in de Marianne Vaatstra zaak, verkocht aan het slapende publiek, puppet van justitie Peter R. de Vries.

Verdiep je eens goed in de oorsprong van onze EU diktatuur, met wortels uit NA-ZI ( National Zionisme) en geen NA- Si, natinional Socialisme

Verspil je kostbare geld niet aan corrupte rechters. 

Er is maar een oplossing.

ALLEMAAL STOPPEN MET BeTALEN, DOOR AUTOMATISCHE AFSCHRIJVINGEN TE VSTOPPEN OF BLOKKEREN.

WORDEN WIJ WAKKER ?  ( ook een leuke site die je wakker schudt )

18/01/14

NP Meijerink: oldtimer

Helaas doneer ik niet de 50 euro. Onze oldtimer is van 1969 en blijft gelukkig belasting vrij. In voorgaande jaren heb ik steun gegeven aan de overgang grijs kenteken auto's dit is helaas ook op niks uigelopen de politiek heeft lak aan de burger!!

Ik hoop dat jullie voldoende steun krijgen want het initiatief draag ik een warm hart toe.

met vriendelijke groet,

Ella Meijerink

18/01/14

susanne: einde hobby van dochter

Beste mensen, allereerst super dat jullie dit opgestart hebben, zodat er voor velen van ons een klankbordgroep is. Ik vind het heel jammer dat ik jullie financieel niet kan steunen anders had ik dat wel gedaan. Door lichamelijke omstandigheden ben ik 5 jaar geleden namelijk in de bijstand gekomen. Daarvoor had ik een pony voor mijn dochter gekocht en ze is 3 jaar geleden begonnen met het rijden van wedstrijden. Gelukkig had ik destijds een oltimer jeep, een diesel, kunnen kopen voor weinig geld. Tot december 2013 zijn wij ieder weekend op wedstrijd gegaan en mijn dochter, nu 13, wil heel graag later haar beroep in de paarden vinden. Maar aan dit plezier is nu dus een einde gekomen, want ik kan geen 133 euro per maand aan wegenbelasting betalen. Einde wedstrijden voor mijn dochter, ze is ontroostbaar en ik natuurlijk ook. Alles wat mijn dochter en ik hebben geinvesteerd in de laatste jaren is nu tot een stop gekomen.

Ik heb mijn jeep helaas moeten schorsen, weg hobby, weg plezier

Ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die dit overkomt maar waar is de regering toch mee bezig, gewoon ongeloofelijk,

veel succes met jullie acties, groetjes Susanne

18/01/14

Wouter G H B: 40 jaar !?!?!

Gefrustreerd voel ik mij en afreageren wil ik mij. Doordat ik mijn Amerikaans comfort heb moeten inleveren voor een Japans benzineblikje. Echter: nu betaal ik nog niet de helft voor MRB en benzine-accijns van wat ik tot/met 2013 betaalde voor de LPG-accijns op mijn LPG-limousine. Weekers schiet er bij in en ik houd er financieel gezien aan over. Dus vanuit mijn optiek gezien: fiscaal een belachelijke en overbodige maatregel. Dan wil Weekers ook nog eens het beste jongetje van de EU-klas zijn door niet op 30 jaar te blijven maar zelfs naar 40 uit te schieten. Jammer dat dit naar de EU-pijpen dansende kabinet niet is gevallen : Algemene belastingverhoging(Ink.Bel. + BTW.), AOW-beleid, ouderenzorgbeleid, Wajongbeleid, Woonbelasting, verhoging eigen risico zorgverzekering, brandstofprijsverhoging, enz.enz. Mensen: stemt niet op PvdA of VVD want je naait je zelf. Alleen Strien van de PVV had een motie ingediend voor een overgangsmaatregel, die echter binnen luttele seconden door die verkwistende zakkenvullers van de 1e Kamer was verworpen. De meesten zijn niet bereid zich te verdiepen in de ellende die Weekers ons aandoet maar zitten alleen maar te wachten op hun Kerstreces. Ik vraag mij af of alle 1-kamerleden wel weten waar het over gaat en welke gevolgen eraan kleven.
Ik heb nu een belastingbrief van augustus 2006 met vrijstellingstoezegging en een van 3 december 2013 met intrekking van de vrijstelling; zonder aanbod van een overgangsregeling.  N.m.m. een overheids onwaardige en onbetrouwbare beleidsmaatregel, die mij -en vele anderen- opzadelt met een probleem. Door de vrijstelling kon ik mijn Lincolnonderhoud betalen; nu voel ik mij door de onbetrouwbare NL-staat bedonderd en is mijn zekerheid mij ontnomen. Plus dat mijn duur gekochte Lincoln nu waardeloos is geworden. Dat heb ik weliswaar financieel voordelig opgelost door mijn Lincoln te schorsen en in een benzineblikje 1 op 18 te gaan rijden, maar mijn liefhebberij is gesmoord. Echt niet dat ik 13000 E. ga ophoesten totdat mijn Lincoln opnieuw belastingvrij wordt. Van 0 naar 3164 euro per jaar is miz. onverdedigbaar. Ook die 3 maanden rijbeperking voor de 25-40 jarige benzinerijders is volgens mij een kinderachtige pesterij-maatregel, die een overheid niet betaamt. Velen zullen hun vehikel hebben geschorst, gesloopt, in de fik gestoken of ergens hebben afgeborreld. Dit ten laste van de vele onderhoudsbedrijven voor oldtimers. Het zgn. beoogde milieu schiet zijn doel voorbij: ik ben overgeschakeld van LPG naar benzine. De beoogde miljoenen zullen echt niet via deze regeling binnenstromen. Nogmaals: een belachelijke en overbodig nutteloze maatregel, die ons alleen maar in de problemen jaagt.

Heer van Embden: ik bewonder U voor Uw initiatief, moed, doorzettingsvermogen en als  U  voldoende sponsors hebt voor een rechtszaak (waaronder ik) dan wens ik U  en dhr. Barkuijsen uiteraard veel sterkte en succes toe.

18/01/14

Menno Langeveld: Adres onbekend

Hoefde sinds 2 jaar geen belasting meer te betalen voor mijn Jeep Wagoneer.

Het lijkt me dus dat de Belastingdienst mijn adres nog zou kunnen weten.

Toch kreeg ik pas vandaag via via een brief met daarin de acceptgiro van de belastingdienst, waarin wel mijn naam maar als adres het garagebedrijf waar ik de wagen ruim 10 jaar geleden heb gekocht.

Merkwaardig......

17/01/14

Eduard: Bijwerken reacties

Lekker bijgewerkt die reacties, de laatste is nu 10 dagen oud! Uw mening telt staat er, maar dat is nu niet echt geloofwaardig meer. Frans zijn camper was kennelijk de laatste die telt!

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Wij snappen uw reactie. Zoals reeds eerder vermeld bestaat Vrijstelling Oldtimer voor 80% uit vrijwilligers. Mede hierdoor moeten soms prioriteiten gesteld worden, en die liggen momenteel bij de bewzwarentool en het updaten van de website. Onze excuses voor het ongemak.

17/01/14

Ina: Camper

Ook wij vallen mooi tussen wal en schip. Voor onze Daf camper '77 is de mrb €9000 per jaar. Kwarttarief moet nog worden aangevraagd maar is €2250 per jaar. Heel erg jammer dat de BD alle campers als personenauto ziet terwijl er toch duidelijk op het kenteken "bedrijfsauto" staat vermeld. Boete voor vergeten apk?? €300 want u bent een bedrijsauto. Ieder jaar apk want u bent bedrijfsauto. U mag niet sneller dan 80 km want u bent een bedrijfauto. C rijbewijs voor een bedrijfsauto. enz. enz.

Maar als er ergens geld vandaan moet komen dan bent u toevallig wel een personenauto. Yell

Heel er jammer voor die 2000km per jaar. Hoezo dieselrijders rijden veel!! De onze is geschorst.

 

 

 

16/01/14

Wde Jong: Complimenten

Heel veel succes met de protestactie!

Ik vind het super dat jullie voor onze prachtige oldtimers opkomen!KissAan deze auto's kan tenminste nog ECHT gesleuteld worden (zonder computertoestanden). Bovendien rij je er mooi rustig mee. Veiliger dus en een genot om te zien.

Groet W de Jong Hemrik

16/01/14

Auke J Willems: Vrijstelling

Staat een mooi stukje in de Telegraaf van Donderdag 16 Januari over de Duitse Tolvignet.
We kunnen toch niet zomaar eigen regels invoeren in Europa. Het is toch te zot voor woorden dit allemaal van het Kabinet. Ook ik zal er aan moeten geloven en denk dat ik Frans Weekers maar een rekening ga sturen voor het afwaarderen van m'n td.s.

16/01/14

Auke J Willems: BMW 524 Td

Ja het is triest je rijdt al een aantal jaren met één van de mooiere en orginele oldtimers(youngtimer).

Ik rijdt er nu 4 jaar mee en met erg veel plezier wat betreft de kosten om deze auto,s op het onderhoudspeil te krijgen en te houden hoef je het niet te doen.

Maar ook over dit onderhoud betaal ik dus belasting en vangt de staat geld.

Één van m'n auto's gaat nu dus de stalling in omdat ik gewoonweg niet voor twee diesels kan of wil betalen, ik heb notabene een ZWART op Witte tekst staan van de Belasting dat mijn auto,s gevrijwaard zijn van verdere Wegenbelasting.

Maar helaas Frans Weekers kan Zeer slecht rekenen en rekent zich dus rijk.

Erg jammer dat deze maatregel dus toch wordt doorgezet en alle hobbyisten de rekening krijgen gepresenteerd.

Ik hoop dat we samen de VrijstellingOldtimer kunnen steunen om deze maatregel van tafel te krijgen Ik in ieder geval wel.

 

15/01/14

Han van Dyck: MRB

Concurrentie. 

De Haagse spreadsheet jongens moeten eens leren denken dat Vaals - Delfzijl Vaals Cadzand  Nederland is en niet Egmond aan zee – Utrecht- Hoek van Holland deze jongens hebben er geen idee van hoeveel  over de grens besteed wordt. Als grensbewoner hoor en zie dit dagelijks. Al twee jaar dalen  de consumentenuitgaven in Nederland. Minder geboekte vakanties 2014 ?  De mensen hebben de buitenlandse luchthavens  ontdekt. Nu MRB: In 1986 Mercedes gekocht  nieuw voor ( alles in Euro ‘s )  € 20.500.-diesel. sindsdien 25 X € 1750.- pj. betaald = !!! € 43.750  kan het gekker? Jazeker,  als ik die auto niet schors wordt dit nogmaals12 X € 1750 pj. = € 21.000.-  waar zijn we mee bezig. Gelukkig woon ik drie kilometer van de grens. Dus !!  Ik hoop dat mijn eerdere donaties en de komende zal helpen om deze graaicultuur testoppen.

 Succes,

 Han

14/01/14

Eduard: Reactie

Waarom zie ik mijn reactie hier niet terug. Meer als 24 uur geleden een reactie geplaatst maar de laatste reacties op deze site zijn van 07-01 en het is nu 13-01. Daar zit bijna een week tussen, dat vindt ik erg lang en moedigt niet aan om een volgende reactie te plaatsen.

Eduard

Antwoord redactie: De data boven de reacties is niet de data waarop het bericht is geplaats, echter wanneer het bericht is gepubliceerd. Het publiceren van berichten doen de teamleden van VrijstellingOldtimer. Door de vele - honderden - reacties op deze reactiepagina (die stuk voor stuk gelezen, waarnodig gecorrigeerd of beantwoord moeten worden) is er enige achterstand ontstaan. Mede hierdoor kan het enige tijd duren voordat een geplaatste reactie online staat.

 

13/01/14

Goos: Hoeveel steunbetuigingen

Er zijn nu een dikke 31.000 steunbetuigingen, zijn dat ook toezeggingen voor €50,-. Mocht dit zo zijn dan is dat een respectabel bedrag, is dan nog onvoldoende voor een rechtzaak?

Antwoord redactie: VrijstellingOldtimer heeft ruim 31.000 leden, echter betekent dit helaas in praktijk lang niet dat deze allemaal doneren voor de rechtszaak. Slechts een fractie. Desalniettemin is inmiddels het beoogde bedrag behaald en wordt de rechtszaak een feit.

13/01/14

Ferry: Lpg

Geachte lezers

Ik heb meerdere oldtimers een daarvan een coupe op lpg, ik heb deze motor laten reviseren om op lpg te laten lopen om 2 redenen 1 verbruik is 1op 5 dus reken maar uit en 2 wegens milieu overwegingen.

Mijn auto is apk gekeurd en voldoet aan de Europese eisen wat betreft Co. En veiligheid, ik snap niet dat ik moet vervuilen om goedkoper te kunnen rijden. Ik rij max 3000 km per jaar dus te weinig om 2300,- per jaar te betalen voor de hobby uiteraard snap ik dat auto's minder moeten vervuilen maar dan moeten ze de APK regelgeving veranderen en hogere eisen stellen wat betreft Co. Uitstoot. maar schoner als lpg is er niet.

In dit geval zijn mijn auto's niets meer waard (niet belangrijk ik verkoop ze normaal niet ) maar moet ook nog is 180,- per maand betalen voor iets wat vorige maand niet moest.

In een tijd dat alles duurder wordt een wij niets meer kunnen verdienden.

WANNEER HOUD HET OP!!!!!!!!!

iedereen sterkte met de dieven op het Binnenhof 

afz. Gedupeerde 

 

 

 

12/01/14

Hielke Meijer: Banner in webshop geplaatst

Om de actie te ondersteunen heb ik zojuist een banner in mijn webshop geplaatst (gemiddeld 300 bezoekers per dag) met een link naar deze pagina. Hopelijk brengt dit een extra boost!

Antwoord redactie: Zeer attend, dank hiervoor!

12/01/14

Frits Willems: € 50

Als mensen € 50 teveel vinden kunnen ze toch iemand bij hun vereniging zoeken die € 25 mee wil betalen. Deel je de kosten en deel je mee in de eventuele vreugde!

12/01/14

Suzanne: facebook en bezwaar

Goedemiddag, zou u de Facebookpagina openbaar willen zetten zodat deze ook te lezen is zonder op FB in te loggen? Er zijn pagina's waar dat probleemloos kan, maar bij u lukt het niet. Dat ligt echt niet aan FB, maar aan uw instellingen.

Wij wachten nog steeds op de voorbeeldbrief. Er zijn veel mensen die niet weten dat zij individueel bezwaar aan moeten tekenen. Men verwacht nog steeds dat het allemaal via de rechtszaak zal lopen. Betekent dat dat als je zelf geen bezwaar aantekent, dat je dat sowieso verplicht blijft om MRB te betalen, ook als de rechtszaak positief zou aflopen?

Ik hoor het graag Smile

Antwoord redactie: Inmiddels zijn we bezig met een tool om hulp en uniformiteit te bieden bij de bezwaarschriften. Meer informatie zal spoedig volgen in een van onze nieuwsbrieven en website. Wat betreft Facebook, deze schijnt openbaar te zijn? Verder wordt Facebook niet gebruikt als zijnde het informatiekanaal. Voornamelijk wordt er over en weer gediscussieerd door liefhebbers, zowel hobbymatig als over de wetgeving. Doordat het gros van onze leden actief gebruik maakt of in het bezit is van Facebook deelt VrijstellingOldtimer.nl informatie via dit medium. Oftewel, iemand die geen Facebook heeft loopt dus geen informatie mis of wordt achtergesteld op welke manier dan ook.

12/01/14

Eduard: Hufterige overheid

In de media lees je tegenwoordig veel over zogenaamd "hufterig" gedrag van burgers. Natuurlijk is het niet goed te praten als een "burger" een ambtenaar van een uitkeringsinstantie over de balie trekt en molesteert. Natuurlijk deugt het niet als hulpverleners als brandweer en ziekenverzorgers gehindert en/of tegengewerkt worden. Roven, stelen, de boel vernielen enz, enz. het is ongewenst, crimineel en verkeerd.

Maar veel van dit soort acties komen voort uit frustratie of uit onmacht, wat te denken van iemand die door het lint gaat omdat een of andere hufterige ambtenaar hem of haar het leven onmogenlijk maakt met steeds verder gaande eisen en onbegrijpelijke formulieren. Waarbij het kleinste foutje leid tot het inhouden of korten op een uitkering waardoor de betreffende persoon in grote financiele problemen komt. De persoon die zo'n "hufter" uiteindelijk over de balie trekt wordt publiekelijk aan de schandpaal genagelt en wordt zwaar gestraft waardoor deze in nog grotere problemen komt. De hufterige ambtenaar gaat vriju

Bulgaren en Roemenen sjoemelen met Nederlandse toeslagen, de regels worden aangescherpt. Maar voor wie eigenlijk? Voor de gewone (Nederlandse) burger uiteraard! Nog meer onbegrijpelijke formulieren en eisen. Een klein foutje en je bent je (rechtmatige) toeslag kwijt of moet hemel en aarde bewegen om het weer terug te krijgen.

Wildplassen is ook zo'n voorbeeld. Dronken kroeglopers pissen door brievenbussen en in portieken wat natuurlijk veel ongenoegen oplevert. Burgers vragen de overheid om er iets aan te doen en de overheid stelt een verbod tot wildplassen in. Resultaat: nu worden 12 jarige jongetjes die aan de rand van een weiland staan te plassen bekeurd met maar liefst 75 Euro's.

Politici liegen en bedriegen, het Nederlandse stemvee trapt er massaal in! Veel stemmen van gewone arbeiders zijn naar de VVD gegaan omdat Mark Rutte luidkeels riep dat iedere werkende er 1000 Euro's bij zou krijgen als de VVD het voor het zeggen zou krijgen ( hoe naief kan je zijn?) Iedereen, behalve de echte rijken wordt een oor aan genaaid door deze afbraak regering. 

Als je een contract sluit met welke instantie dan ook, dienen beide partijen zich aan dat contract te houden op straffe van gerechtelijke maatregelen en boetes en/of bekeuringen. In ieder geval tot de vervaldatum. Daarna staat het een ieder vrij om onder nieuwe voorwaarden een ander contract wel of niet af te sluiten.

Zoniet bij de overheid, deze kan naar believen het contract tussentijds drastisch veranderen en/of eenzijdig beeindigen!

Vele voorbeelden helaas voorhanden, zoals AOW Fut, vervroegd pensioen, partnertoeslag pensioen en vele andere  toeslagen, BTW, accijns,belastingen enz,enz.

En nu dan ook de oldtimer regeling. Eerst van 25 naar 30 jaar met een overgangsregeling (best redelijk) terwijl dit nog niet eens voltooid was ineens als donderslag bij heldere hemel de grens naar 40 jaar brengen met een absurde overgangsregeling. Mensen met relatief schone LPG oldtimers dwingen om weer op de (veel vervuilendere) benzine te gaan rijden of je scheel betalen aan MRB. Oude diesels weer volledig MRB laten betalen waardoor vele rechtmatig gekochte en bereden voertuigen ineens niks meer waard zijn. Onbetrouwbare en dus "hufterige" overheid noem ik dat. Als je toch met je oldtimertje, maar dan wel op benzine wilt doorrijden tegen gereduceert tarief wordt je gedwongen om het oude beestje 3 maanden van de openbare weg te verbannen. Niet iedereen heeft zelf stallingruimte dus zal dat gehuurd moeten worden. Die huur komt dus ook bovenop het gereduceerde MRB tarief. Als je al iets kan vinden, want veel eigenaren van stallingsruimte zullen niet staan te springen om die ruimte voor 3 maanden te verhuren. (Als er al zoveel ruimte te vinden zou zijn) Dus in Dec, Jan en Febr a.s gaat het veel eigenaren van deze oldtimers alsnog de volledige MRB kosten met daar bovenop een fikse boete natuurlijk.

Kortom, een "Hufterige" overheid, waarbij gezegd moet worden dat een groot aantal mede burgers hier nog steeds met veel "hufterig" plezier er vierkant achter staan. Al was het maar omdat zij vinden dat het volkomen terecht is dat die "vervuilers" nu eindelijk OOK eens MRB gaan betalen want dat moeten zij toch ook? 

Wanneer komt het NIET hufterige deel van Nederland nu eens in opstand? Ik vrees van nooit, daar is het overgrote deel te "Hufterig"voor!

Eduard.

12/01/14

Koen Vermeer: hoeveel donateurs nodig?

Hallo, ik vraag me af hoeveel donateurs er minimaal nodig zijn om de zaak te kunnen starten. Ik zou bij een tekort zeker overwegen om mijn donatie te verhogen. En wellicht anderen met mij ook.

Hartelijke Groeten, 

Koen.

Antwoord redactie: Dank voor uw steun en toevertrouwen in ons! Gelukkig is inmiddels het beoogde bedrag behaald en is de rechtszaak een feit!

11/01/14

A.Bos: Vrijstelling oldtimers

Onbegrijpelijk dat een regering als de onze met de mond vol over een Europa zich weer moet afzonderen door haar eigen nationale regels te maken en er gewoon door te drukken over de rug van de hobbyist .

Het lijkt me dat als je het voor het Europese hoogerechtshof zou kunnen leggen dat het voor geen meter klopt .

Ten opzichte van de omliggende landen .

De vraag of het streven van de 138 miljoen  wat de regering er mee wilde ophalen behaalt zal worden daar twijfel ik ten zeerste aan

Wat ik lees en zie is dat velen hun auto omgebouwd hebben en dan nog niet te spreken van de velen die hem geschorst hebben. Ik vind het ook jammer dat deze graaiers hun zakken willen vullen en dan kan het me niet schelen waar ze het voor nodig hebben (om de staatschuld af te lossen oid).

Maar intussen wel voor sinterklaas blijven spelen .

En wat ze ook zeggen het blijven leugens Maar vertel eens wat nieuws.

Ze vergeten dat hoe meer ze willen hoe minder ze krijgen .

Maar dat weten jullie allemaal al. Ik hoop dat het lukt mijn zegen hebben jullie.

Gr A.Bos


11/01/14

remko: potentiële donateur over de streep

Is het een idee om nog wat mensen over de streep te trekken door aan te geven wat er (terug) te winnen valt? Wordt er bijvoorbeeld nog wat griffiegeld terug gestord naar de donateurs bij winst. Kan bij het winnen van de rechtszaak nog met terugwerkende kracht belastinggeld worden teruggevraagd? Wat kunnen mensen die nu met waardevermindering hun oldtimer moeten verkopen (vrnl diesels). En Kan de advocaat bijvoorbeeld ook vergelijkbare en succesvolle rechtszaken benoemen? Enz...

Dit proces moet er komen!!!

Antwoord redactie: Wanneer er meer concrete informatie is zullen jullie dit spoedig te horen krijgen, dan wel via een van onze nieuwsbrieven als onze website. Zoals u zelf ook al aangeeft, wellicht dat daardoor (nog) meer mensen over de streep komen.

11/01/14

S.pondman: Oplichting

De afgelopen 5 jaar heb ik 4500 km met mijn oldtimer gereden ,als ik dat dekomende 5 jaar weer ga doen kost me dat 19400 € dit heeft niets meer te maken met het gebruik maken van het Nederlandse wegennet dit gaat alle regels over uitbuiting  woekerprijzen enz. te buiten. Dit is pure oplichting om allen maar de mogelijkheid te hebben om van het wegennet gebruik te kunnen maken 0,48 cent per uur voor een bezit . Stop deze financiële dictatuur.

11/01/14

bas grotenhuis: Pas op met uitbouwen!

Goedendag.

Ik denk dat alleen een gerechtelijke uitspraak en dan pas in tweede instantie bij hoger beroep bij de Raad van State mogelijk een gunstig resultaat kan hebben. Alleen de RvS toetst aan de grondbeginselen van behoorlijk bestuur. Als bestuurslid van onze Stichting Bewonersbelangen Kijkduin heb ik in diverse zaken als woordvoerder van die stichting voor de rechtbank mij verhaal gedaan en twee keer zijn we pas in hoger beroep bij de RvS in het gelijk gesteld.

Intussen heb ik deze week alvast mijn LPG uitgebouwd uit m'n 740 uit '85. Volgende week een keuringsafspraak bij de RDW en dan per 1 maart in de overgangsregeling. Maar nu begin ik toch te twijfelen:

Want stel dat de een rechtbank over een paar maanden beslist dat de herinvoering van de MRB op reeds vrijgestelde auto's onrechtmatig is, dan zou de vrijstelling voor bestaande oldtimers gehandhaafd moeten blijven.  Als je dan LPG al hebt uitgebouwd en weer opnieuw wilt inbouwen, dan zouden ze kunnen zeggen dat het een nieuwe registratie op LPG is en dat je dus niet meer voor vrijstelling in aanmerking komt en moet gaan betalen, terwijl ze nu dus propageren dat je voor 1 maart moet uitbouwen om de overgangsregeling aan te kunnen vragen. 
Bovendien is het feit dat je LPG laat uitbouwen en je auto laat herkeuren op benzine een indicatie dat je akkoord gaat met de nieuwe regeling. Je krijgt dan ook geen belastingaanslag MRB voor een LPG-voertuig meer, waardoor je dus ook geen bezwaar meer kunt aantekenen tegen die aanslag. En zonder eerst een bezwaarschrift te hebben ingediend, dat vervolgens ongegrond is verklaard, heb je geen geschil en kan je niet naar de rechter.

Laat je LPG nu wel zitten dan krijg je een aanslag MRB daarvoor waartegen je in beroep kunt gaan, maar dan moet je intussen toch betalen. Als je dan na ca 8 maanden uiteindelijk bij de RvS geen gelijk krijgt, zit je dus aan een heel jaar mrb op LPG vast. Alleen schorsen of slopen helpt dan nog, want verkopen is geen optie...
Mijn 244 uit '81 staat al twee weken op marktplaats en er is wel 200 euro op geboden!

Groet

Bas

11/01/14

rob knoben: belastingaanslag

Het moet niet gekker worden, vandaag kreeg ik van de belastingsdienst een aanslag voor mijn Volvo 245 LPG van 351,- € of ik deze voor 12 februarie wil betalen. (3mnd)

Neen dat wil ik niet gezien ik deze  volvo per 30-12-2013 geschorst heb, hiervoor heb ik gebeld met de belastingsdienst .

Er  werd vermeld dat de wachttijd 1 a 4 minuten zou bedragen, dat duurde dan pakweg 25 minuten, toen ik eindelijk iemand aan de lijn had zei ze : "ooh ik zie het nu, tja nee die hoeft u niet te betalen" .

Wat moet ik hier nu van denken, ze zijn laks het systeem is niet in orde of ze  proberen het gewoon.

Ik word er niet goed van ..........wat een ellende.

10/01/14

Otto-Jan: Zieke kinderen dupe van belastingregels

Burgerparticipatie en de participatiemaatschappij, twee prachtige woorden die onze Koning bij de Troonrede heeft gepromoot als oplossing voor de huidige stand van zaken.

Maar een Stichting die geheel uit vrijwilligers bestaat en zich inzet voor zieke een gehadicapte kinderen met behulp van o.a. Oldtimer Politievoertuigen krijgt geen enkele steun uit Den Haag, maar moeten gewoon ook een gigantisch bedrag aan MRB gaan betalen. Daar gaan ze dus aan kapot! Weg prachtige stichting die heel mooi werk doet voor deze zieke en gehandicapte kinderen.

Betekent de Participatiemaatschappij dus inderdaad niets meer dan 'u mag het allemaal zelf uitzoeken ?'

***www.hartvannederland.nl/nederland/2014/zieke-kinderen-dupe-van-belastingregels/

https://www.facebook.com/DutchAmericanPD

www.dapd.nl

Antwoord redactie: Allereerst bedankt voor uw reactie! Ook VrijstellingOldtimer heeft het nieuwsitem gezien in HvNL op SBS6 enkele weken geleden. Het is fantastisch wat u als stichting doet voor zieke of gehandicapte kinderen! Zeer spijtig en bedroevend dat een stichting als deze de dupe moet gaan worden van een dergelijke onrechtvaardige wetswijziging.

Zoals u wellicht vernomen heeft laten wij het er niet bij zitten en gaan we door! Inmiddels is er groen licht afgegeven voor de rechtszaak. Wordt vervolgd...

10/01/14

R. van der Linde: toch rijden

Goededag,

Net aan het einde mijn gerestaureerde MB 300GD geschorst. Het is een prachtige en naar 4 jaar restaureren geheel nieuw opgebeouwd auto geworden. Echter door de graaicultuur in Den Haag ben ik genoodzaakt om einde 2013 de auto te schorsen.

Om de dooreenvoudige reden dat een diesel van 2020 kg even €2396,- mag aftikken voor een 1000 kilometer per jaar. Dit gaat mij echter te ver om dit bedrag op te hoesten.

Dat er wat belasting voor afgedragen moet worden vindt ik niet erg maar dit is buiten alle proposies.

Mijn vraag is, stel ik ga toch rijden tijden de schorsing, wat gaat dit mij kosten als ik staande gehouden wordt. Ik weet dat een gewone bekeuring 240 euro kost en een naheffing vann de belasting.

Maar ben ik nou gewoon verzekerd of niet?

En stel ik schrijf de auto ieder half jaar over op mijn schoonvader zijn naam, heeft dan de periode van ten naamstelling ook invloed op de hoogte van een boete.

Zoals u begrijpt ben ik de grensen aan het opzoeken van wat er mogelijk is met de afwegingen.

Uiteraard ben ik een gehoorzame burger en stal ik mijn voertuig in een garage... maar toch eens kijken of er nog mazen zijn.

Groet Richard

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Enerzijds begrijpelijk, u wordt immers genadeloos, onrechtvaardig maar vooral financieel hard getroffen. Anderzijds moet u zich natuurlijk wel afvragen welke kosten, baten maar vooral ook welke risico's hierbij teweeg gebracht worden? VrijstellingOldtimer.nl zal nimmer uitspraken doen over dergelijke 'praktijken' en raad het tenzeerste af om deze 'mazen' op te zoeken.

10/01/14

niek: schorsen

De 'mogelijkheid' die wordt geopperd om je oldtimer te schorsen is heel mooi, maar is onuitvoerbaar als je niet over een afgesloten garage beschikt. Dan is het dus óf verkopen (dat moet dan wél lukken, maar door de mrb maatregel is de oldtimer gedevalueerd) óf laten slopen. Niet zoveel keus lijkt me. Je kunt dus geen kant op: het is óf betalen óf je geld kwijt (i.c. je oldtimer).

10/01/14

Jan van Vliet: Discreminatie

Hallo redaktie

Ik heb respect voor jullie inzet en heb ook donatie toegezegd

Heb zelf 2 oldtimers van 31 en 26 jaar. Hoe kan het dat wij in Nederland met 40 jaar belastingvrij zijn. Terwijl in Zweden Duitsland en Frankrijk de grens op 30 jaar bepaald is

Dit is toch pure discreminatie?

Is dit niet in Brussel bij de EU aan te vechten?

Succes!
Jan

09/01/14

A. Janszen: ongelijke behandeling

Bezitters van benzine en gas auto's die in de zgn overgangsregeling vallen mogen de maanden dec-jan en feb niet met de auto op de weg.

Dit gaat voor hen echter pas in per dec 2014. Zij worden daardoor deels vrijgesteld van hun verplichtingen.

Als de overheid haar burgers gelijk wil behandelen zouden de diesel rijders in 2014 ook deels vrijgesteld moeten worden van hun verplichtingen.

 Ardi

09/01/14

Peter: MRB Oldtimers ???

In Rusland hebben ze de KGB afgeschaft ( tenminste, dat denken we dan maar ) maar hier is hij in ieder geval nieuw leven ingeblazen !!!

Dit "Kabinet " is het Gif voor de Economie, dit zijn letterlijk, de worden van Hans Wiegel ( bij Harrie Mens zondag 5 januari ) , ik heb in mijn leven nog nooit maar dan ook nooit zoveel horen klagen over Den Haag waarvan akte !!!

09/01/14

Jan Zonneveld: Mercedes W123

Beste redactie, bedankt voor het organiseren van jullie akties. Inmiddels heb ik mijn Mercedes 240D uit 1979 geschorst en gestald tot betere tijden en een ander model van mijn favoriete W123 gekocht, namelijk een 230 C uit 1977, die ik nu voor het kwarttarief rij De schandalige maatregel was voor mij een rationele prikkel om een benzine-auto uit te zoeken en dat was wel weer irrationeel leuk :-). Omdat in de '77-er een oud model motor zit (met loodbenzine en carburateur) vermoed ik dat het milieutechnisch bepaald geen vooruitgang is. Ik rij er gelukkig heel weinig mee, dus heeft het toch nauwelijks impact. Ik verwacht wel dat het nog lang zal duren voordat de invoerings- en beheerskosten van deze symboolpolitieke maatregel terugverdiend zijn. 

08/01/14

Frans Boetzkes: schorsen

Ben in het bezit van twee auto's, 1 kleine runaround waar normaal belasting voor betaald wordt en 1 oldtimer op LPG uit 1986. Tevens een motorfiets uit 1988 waar ik belasting voor betaal en een uit 1974 (momenteel restauratie project)waar ik dit jaar opnieuw belasting voor zou moeten gaaan betalen. Bruin kan het niet trekken om de 1700 euro per jaar te betalen voor de LPG oldtimer. Verkopen was al lang geen optie want je raakt hem nu aan de straatstenen niet kwijt. 30 December dus LPG oldtimer en oldtimer motorfiets geschorst. Mijn toezegging van 50 euro heb je al en ik hoop dat je voldoende bij elkaar krijgt om de staat voor het gerecht te dagen om deze onzalige wet terug te draaien. Ik ben een van de fossielen die geen heil ziet in een facebook account, dus ik zou een update over de groei van de oorlogskas zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groeten, Frans

08/01/14

Hille: Belasting

Jammer deze maatregel 

Heb mijn volvo 240 verkocht naar Duitsland de lol was er af

Hille

08/01/14

frans: camper

Ook als camperaar zwaar  gedupeerd, wij zijn  voor onze chevy ruim 1100,-- euro per jaar kwijt. Nee u leest het goed  294 euro per kwartaal dus voor onze camper van 3739 kg lpg uit 1977

Huidige staat geschorst dus wel gekeken wat wij als op benzine zouden rijden  dat was 170  dus scheelt wel, maar moet alles gaan slopen en me scheel betalen aan benzine ook geen optie dus voor de gein ook eens ingetoets bij rekentool  belastiongsdienst als bus.

Nou dan zouden we maar 94 euro kwijt zijn per kwartaal. Schiet mij maar lek !!!  snap hier niets van. Zullen we anders massaal bus gaan rijden Undecided

Steun jullie van Harte hopelijk met resultaat

Antwoord redactie: Buiten het feit dat de hele maatregel noch enig nut of noodzaak heeft, is het is totaal onbegrijpelijk dat benzine-kampeervoertuigen niet in aanmerking komen voor de overgangsregeling, maar personen- en bedrijfsvoertuigen wel. Een reden temeer om dit in de rechtzaal aan te vechten. Uw camper ombouwen naar bus heeft als nadeel dat het voertuig geschikt moet zijn voor ten minste 8 passagiers, waardoor u tevens een ander rijbewijs nodig heeft.

 

07/01/14

Frank Fraij: rechtsgang voorkomen

Goedendag,

Even een vraag : zou het niet mogelijk zijn om alvorens een rechtzaak te beginnen een serieuze dreiging dat er een rechtszaak komt naar de staat op zichzelf te doen toe komen, zodat ze misschien kunnen inzien wat een fout ze hebben gemaakt ?

Misschien dat het dan nog voordat er een rechtzaak komt opgelost is, kan me voorstellen dat de staat wel iets beters te doen heeft dan rechtszaken voeren ( wat ons ook weer indirect geld kost )

Volgens mij is het nu namelijk al vrij simpel aan te tonen dat de beoogde doelstelling nooit gehaald gaat worden, aan de hand van uitvoer en sloop gegevens van de rdw.

P.s. ook ik heb de 50 euro toegezegd voor de rechtzaak omdat ik anders echt geen zin zin meer heb in mijn jaguar van 1986 op lpg, en de andere kleine auto op benzine zou ik 3 maanden stil moeten laten staan.

Mvg,

Frank

Antwoord redactie: Beste Frank, dit is exact hetgeen wij het afgelopen jaar geprobeerd hebben middels onze lobby in de Eerste en Tweede kamer. Nu de wet is aangenomen rest ons helaas geen andere optie dan naar de rechter te stappen.

 

07/01/14

johan: nogmaals schorsen

Krijgen we nu niet veel oldtimerbezitters in de grensstreek die een auto moeten schorsen in de winter en hem dan net over de grens in een parkeervak zetten voor 3 maanden ? . Niet iedereen heeft eigen terrein of stalling . En is dat eigenlijk toegestaan of verboden ? .

Antwoord redactie: Nee, dat is niet verboden. U mag (volgens de FEHAC) tijdens de verplichte winterschorsing in het buitenland met uw voertuig rijden, dus ook parkeren.

Gelden er dan weer andere schorsingsregels voor oldtimers ?. Bij gewone autos is het verboden om tijdens de schorsing op de openbare weg in het buitenland te rijden . De Fehac kan dat wel beweren maar zij zijn toch niet de belastingdienst ?

Antwoord redactie: Ja dat klopt. Dat komt waarschijnlijk omdat het voertuig niet daadwerkelijk geschorst is als u gebruik maakt van de overgangsregeling. De overheid spreek ook niet van schorsen, maar het volgende verbod (citaat belastingplan):

Houders van een oldtimer die gebruikmaken van de overgangsregeling mogen in de maanden januari, februari en december geen gebruik maken van de openbare weg. Dit houdt in dat die voertuigen zich in die periode niet op de openbare weg mogen bevinden en daar dus ook niet op mogen parkeren.

07/01/14

Fred: Facebook

Dag, is het mogelijk dat de facebook groep op 'openbaar' wordt gezet ?

Alvast bedankt, mvg Fred

Antwoord redactie: De facebook groep is openbaar. U heeft wel een facebook account nodig om toegang te krijgen. Daar kunnen wij niets aan veranderen. 

07/01/14

J.van den Hanenberg: oldtimer

er is al zoveel kapot gemaakt door deze regering, dus waarom zouden ze dan ook niet onze hobby afnemen.

06/01/14

Feike Nieuwhof: schorsen die boel!

schandalig dat je op 6 december een brief krijgt, dat je in januari moet betalen. ik heb eind december mijn benz geschorst en in de stalling gezet. zonet hier 50 euro gedoneerd, veel succes ermee! ze krijgen van mij in den haag geen cent! ik tank de auto ook niet meer, liep 1/10 diesel. dus accijns krijgen ze ook niet meer.

vriendelijke groet!

06/01/14