Uw mening telt, plaats hier uw reactie.

Naam * Email *
Onderwerp *
Inhoud *
De redactie behoudt zich het recht voor uw reactie te weigeren dan wel te redigeren of in te korten.
Beeld verficatie * Captcha AfbeeldingAfbeelding opnieuw laden
 
 

Jos van Egmond: goed initiatief

Bij deze wil ik mijn steun betuigen en ik ben blij dat er mensen zijn met kennis en verstand van zaken die zich hiervoor in willen zetten. Mijn donatie heb ik reeds geregeld. Ik beleef veel rijplezier aan mijn 30 jaar oude Mercedes en dat wil ik graag zo houden.

tnx

Antwoord redactie: Dank voor uw steun en vertrouwen!

18/12/13

Klaas Wigboldus: Oltimer

Zoo Hebben ze eindelijk hun zin de maffia in Den haag.

Maar ik wil alle oltimerbezitters adviseren om ze vanaf 1-01-2014 te gaan schorsen.

Ik heb net de belastingdienst gebeld 08000749 en die vond dat ik het heel goed had gerelgeld

Inmiddels Staat mijn Oltimer  in Duitsland voor nog 2 jaar  geen eurootje pijn.dan 40 jaar wat wij dan uitbundig gaan vieren. 

 

Vriendelijke Groet:

Klaas Wigboldus

Capelle a/d Ijssel

18/12/13

johan melse: rekeningnummer

ls,

heb net 50 euro toegezegd voor de evt rechtszaak, deed me denken:

per februari 2014 is het gebruik van IBAN verplicht, dus maak dat duidelijk in het formuliertje, anders kun je niet innen!

mvg,

johan melse

Antwoord redactie: We gaan het formulier aanpassen! Bedankt voor de tip! 

 

18/12/13

Sjaak: Doneer

Geweldig wat je doet Wouter!

 

Honderd euro gedoneerd om nu eens te kijken wat democratie werkelijk betekent in Nederland!!

Lukt dit niet...... dan zijn we nu echt belandt onder een dictoriaal regime, wat onder het mom van democratie regeert.

Succes 

Antwoord redactie: Heel erg bedankt voor uw bijdrage!

 

18/12/13

Tjerk: mrb

Ik vond de opkomst 16 dec tegenvallen. Bv. uit mijn eigen provincie Groningen waren er wel 3 auto's !!! Dat je niet een dagje vrij kan krijgen van je werk kan er bij mij niet in. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik zag ook geen enkele oldtimer ouder dan 40 jaar!! Lekker solidair!! Jullie komen vanzelf ook een keer aan de beurt!

Zijn we nu klaar of hebben we nog opties? bv rechtszaak tegen de staat waarbij we en masse schadevergoeding vragen? of gewoon echt allemaal schorsen? (voorzover we dat al niet doen) Brussel misschien? Wouter had het over een plan B! Ik ben erg benieuwd. 

Met vriendelijke groet,

Tjerk

18/12/13

matthieu: snap het niet meer...?

Hallo allemaal,

 Dat we het er allemaal niet mee eens zijn is wel duidelijk..echter wat ik niet begrijp is dat er maar zeeeeer mondjesmaat aandacht voor dit punt is, gisteren met grote belangstelling het nieuws, pauw en Witteman, internet gevolgd en...niets! beetje vreemd!  ook de laatste bijdrage aan deze site is van 13/12....

Eigenlijk wil ik wel graag weten waar ik aan toe ben...ik heb namelijk nog minder dan 2 weken de tijd en moet wel rekening houden dat ik 3 oldtimers moet schorsen...kost ook nog wel wat namelijk.

Verder ben ik voor hardere actie's buiten deze site om, aangezien vrijstelling oldtimer zijn vingers er niet aan wil branden lijkt wel, tenminste niet zolang het er nog niet door is..ik mag het niet zeggen maar heb soms wel het vermoeden dat deze site misschien wel in het leven is geroepen om het klootjesvolk even koest te houden totdat ze niets meer kunnen beginnen en dan...ja dan maar slikken en per ongeluk ook vergeten te schorsen het liefst.

Ik ben inmiddels aan het overleggen met een aantal gas inbouwstations en je zult t nooit raden...maar ook die hebben werk zat op het moment met uitbouwen dat wel... nu heb ik geregeld dat er een leuke instalatie apart komt te liggen voor mij en die wordt zo ingebouwd dat het voor apk eenvoudigweg te verwijderen is! jippie!

mijn normale auto gaat dus ook geschorst worden, en eentje niet! welke zeg ik natuurlijk niet aangezien ik vermoed dat er nog wel eens info wordt doorgespeeld. maar 1 ding...120 euro is heel snel terug verdiend en de rest is voor de overlast en compensatie van de geleden schade door waardevermindering..wie het laatst lacht zeggen we dan maar.

Tevens is mijn oldtimer ook nog all risk verzekerd tegen een leuke taxatiewaarde dus maar hopen dat meneer Weekers me op de juiste plaats en tijd voorrang geeft. want die ouderwetse kwaliteit is toch degelijker dan de moderne bloemetjesblazende bolides van vandaag de dag...

17/12/13

peter: MRB Oldtimers ???

Reacti op de Hr. Gerald,

U bent een echte Hollander, je moet alles zeker over je kant laten gaan?

Ik vind n.l. dat het een keer moet stoppen dat roven in Den Haag, en ben vast niet de enige, je moet als een geslagen hond in de hoek gaan zitten dat helpt, nou laat me niet lachen, als ze nog even volhouden in Den Haag dan krijgen we nog een keer Burger Oorlog denkt u van niet Hr.Gerald.

met vr.gr.Peter

17/12/13

albert braaksma: onbalans

Misschien een escape slechts goochelen met de geboortedatumcijfers en het kan weer ,hoe redelijk is dit??

Invaliditeitsvrijstelling motorrijtuigenbelasting

Invaliditeitsvrijstelling kunt u aanvragen voor een personenauto of een bestelauto als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • U bent vóór 1 april 1918 geboren.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • U kunt met een verklaring van een (huis)arts aantonen dat u invalide bent.
  • U gebruikt de personenauto alleen voor uw eigen vervoer. Ook als u niet de eigenaar bent van de auto waarvoor u de vrijstelling wilt, mag de auto alleen de weg op als u (mee)rijdt. Anderen mogen wel meerijden of voor u de auto besturen.
  • De aanschafkosten van de personenauto zijn niet hoger dan € 18.604. Het bedrag dat is besteed aan aanpassingen die vanwege uw invaliditeit nodig zijn, mag u van de aanschafkosten aftrekken.
  • U kunt zich niet te voet, met de bromfiets of met het openbaar vervoer verplaatsen.

17/12/13

Anton: Auto in augustus 40 jaar

Beste mensen,

Als eerste  mijn complimenten voor deze site! Goede en duidelijke informatie. Dan mijn vraag. Mijn auto wordt in augustus 40 jaar. Als ik kies voor de 'oldtimerregeling' dus het 1/4 tarief, betaal ik daar dan maar een gedeelte van? Of wordt er gerekend met een peildatum, te weten 1 januari van elk jaar? Kunnen jullie mij daarover inlichten?

Cordiale groet, Anton

Antwoord redactie: Dank u wel! Onze interpretatie van de wetgeving is dat u geen restitutie krijgt als u kiest voor het kwarttarief. Ook indien het voertuig in de loop van 2014 40 jaar oud wordt.

17/12/13

John Erich: Rechter

Dag Heren, bedankt voor de inspanningen tot nu toe.

Als een gang naar de rechter zinvol lijkt doe ik graag voor de tweede keer een donatie.

Ik blijf u volgen.

Met vriendelijke groet,

John.

Antwoord redactie: Dank voor uw steun en complimenten!

17/12/13

Frank Bakker: die welt

***www.welt.de/motor/article123016718/Oldtimer-werden-zum-Milliardengeschaeft.html


In duitsland snappen ze wel wat de echte waarde van oldtimers is voor de economie.

17/12/13

toon: belastingvrij

ik ga als vervent postzegelverzamelaar veel naar beursen en de km die ik maak voor het uitoefenen van mijn hobby brengt mij ook veel contact met andere verzamelaars. maar door dat ik geen vrijstelling krijg van wegenbelasting kan ik mijn hobby veelal niet uitvoeren en moeten mijn postzegels binnen blijven in plaats dat deze culturele erfgoed gedeeld wordt.

horen jullie hoe onzinnig dit klinkt. ook jullie hobbie kost geld accepteer dat.

Antwoord redactie: Ik weet niet zeker op ik uw reactie goed begrijp. U bent van mening dat oprechte liefhebbers/eigenaars van oldtimers gewoon wegenbelasting moeten betalen omdat...?

Bent u zich ervan bewust dat de vrijstelling een liefhebber ertoe in staat stelt een oldtimer(s) naast zijn andere dagelijkse auto te bezitten? Het ontnemen van die vrijstelling betekent dat hij/zijn zijn oldtimer moet verkopen OF de oldtimer dagelijks moet gaan gebruiken en de moderne auto juist van de hand moet doen? Wie heeft daar baat bij?

Wij blijven in elk geval van mening dat de overheid geen belasting op postzegelverzamelingen hoeft te heffen omdat ze dat nu wel op oldtimerverzamelingen doet.

17/12/13

Lars: Hulde!

Langs deze weg hulde voor al jullie inspanningen!

Antwoord redactie: Dank voor uw complimenten!

16/12/13

Frans Geers: Belasting

De Belastingdienst die eigenhandig het heft in handen neemt alvorens de wetgever een wet heeft bekrachtigd is dat een minachting naar regering en parlement?

Die zelfde dienst gaat er voorts vanuit dat de motorrijtuigenbelasting automatisch in maandelijkse termijnen zal worden afgeschreven. Een dergelijke houding is wat mij betreft onaanvaardbaar, dus heb ik protest aangetekend.

Vervolgens zal ik mijn bus voor 1 jaar schorsen hij is van 1975 en daar zal de dienst ruimschoots de gelegenheid voor moeten geven.

De democratie komt steeds meer in de knel, verkiezingsbeloften worden niet nagekomen en de belastingdienst mag steeds meer “legaal” graaien.

Laat vooral uw stem horen, we worden langzaam uitgekleed.

 

16/12/13

Eduard Pijl: Toonzetting

De oldtimerliefhebbers hebben ook niets aan de sympathie van Weekers. Waar wij naar op zoek zijn is gezond verstand en daar schijnt de heer Weekers weinig van in huis te hebben. Niet alleen worden de doelen, milieu en extra geld, niet gehaald, er is al een hele oldtimerbranche de nek omgedraaid. Iemand met een dergelijke stoornis zouden we zelfs graag negeren maar helaas is er bij meer politici geen gezond verstand aan boord.

Ik vraag mij zelfs af OF het juridisch wel mogelijk is om op een dergelijk termijn er een wijziging doorheen te drukken zoals deze.  

 Antwoord redactie: VrijstellingOldtimer ook, graag willen wij dit toetsen in de rechtsbank.

16/12/13

Martin: Oldtimer

Net zoals de regeling van grijs/geel kenteken zal dit ook heel veel geld kosten ipv geld opleveren. Rekenen hebben ze nog nooit goed kunnen doen, wel naar dr eigen toe, wat blijkt, als iedereen zn auto schorst kost het de overheid alleen maar geld ipv dat het geld oplevert, dus we zien wel wat Weekers zal doen, kennelijk niet veel, stijfkoppigheid zit in het bloed van de meeste overheids functionarissen.

16/12/13

Huib Koning: Sympathie

@Gerald. Weinig sympathie oproepen bij Weekdier, sorry, Weekers? Is dat een grapje of is het belangrijk misschien?? Als je sympathie van die onbetrouwbare VVD-kwal krijgt dan heb je iets heel erg fout gedaan is het hoog tijd voor enige zelfreflectie. Deze "man"is een miskleun van de natuur, deugt voor geen meter en is cum laude is geslaagd voor de imitatie Ruttegrijns en bijbehorende leugenachtigheid en verdient alleen maar diepe minachting. Weg met die minkukel en neem gelijk de overige VVD-kliek mee.

Ik was bij de demonstratie op het Malieveld en ondanks de bedroevende reden was het best gezellig. Alles verliep glad en keurig t/m het vervroegd aanbieden van een petitie aan de zwaar geplamuurde 1e kamervoorzitster door dhr. van Embden. Hij deed het weer prima hoewel ik graag wat meer vuurwerk had gezien.

16/12/13

Erwin Schreuder: import

Het hele gebeuren is begonnen door import van buitenlandse diesels in nederland, auto's die met slooppremie van de duitse wegen moesten verdwijnen tuffen lekker door in de nederlanden waardoor wij rijders van bijna 40 jaar oude nederlandse oldtimers de dupe zijn. helaas zijn het ook de rijders van deze diesels die nu het hardst van de toren schreeuwen omdat ze door een maas in de nederlandse wetgeving een goedkope marnier van rijden hebben gevonden. mijn voorstel is om niet naar de leeftijd van de oldtimer te kijken maar om te kijken of het kenteken meer dan 30 jaar in nederland is geregistreerd voor dat er vrijstelling komt, dan zijn de echte nederlands erfgoed rijders ook niet de dupe van deze nieuwe melkkoe aktie van onze VVD vrienden in den Haag 

16/12/13

R. Cappendijk: oldtimers geen belasting

Geachte,

Hierbij wil ik reageren op uw werk. Ik hoop dat dit ook een site is die serieus is en kan worden genomen.

Wat de regering wil, is alleen geld uit alle mogelijke potjes en potten kloppen om hun eigen financiering (lees: wanbeleid) op order te brengen.

Wanneer het over het milieu gaat kunnen ze beter de JSF NIET KOPEN. Een zo'n ding geeft zoveel vervuiling dat een auto uit de jaren "80 -'90 hierop 10 jaar iedere dag kan rijden. Het motto dat er 2400 banen bijkomen is lariekoek, er gaan op dit moment duizenden banen per maand verloren, door hun beleid. Dit is dus een druppel op een gloeiende plaat.

Daarnaast brengen ze een hele branche (zeker een gedeelte) direct om zeep. Deze mensen moeten ook een uitkering hebben, toch?

Indirect zullen mensen die hun hobby hiervan hebben gemaakt, dit wellicht niet meer kunnen behouden/uitoefenen.

Ik zou nog wel even kunnen doorgaan.

R.C.

 

"

16/12/13

Ton: Wegenbelasting oldtimer

Schandalig, die plannen om oltimers weer in de wegenbelasting te trekken. Ik zou per maand 155€ gaan betalen om mijn auto op de weg te zetten. Per jaar betaal ik dan 1 heel maandsalaris aan wegenbelasting. En dan heb ik er nog niet eens mee gereden.

Ik vraag me af of Nederland niet compleet gek aan het worden is. Stel je voor dat iedereen vanaf januari 2014 out of the blue een maandsalaris gekort zou worden en daar niets voor terug kreeg ( want zo voelt het wel). Dat kan toch niet meer!

Ik voel me zwaar bedonderd. Mijn auto verkopen is ook geen alternatief. Op de eerste plaats is het mijn hobby. Op de tweede plaats vind ik het een uitdaging om mijn beauty op de weg te houden, zodat er niet enorm veel grondstoffen en energie gebruikt hoeven te worden om een nieuwe auto voor mij te produceren... Trouwens wie gaat mijn auto kopen, een van de bestuurders uit Den Haag die boven een bepaalde inkomensnorm zitten??

Ik steun jullie!

16/12/13

h.v.d.vin: oltimer belasting

We betalen al belasting over het geld wat we al hebben. Dan nog eens benzine staan we de hoogste prijs van Europa en alle belastingen staan zowiezo op21% en dan ook nog eens nog eens voor de oude troep ofzowel oude voertuigen wat een land zonder charme is het straks alles kapot bezuinigen maar andere landen lachen zich kapot wat wij bezuinigen krijgen hun erbij en dat is niet alleen maar oltimer belastingen als ik wens moch doen aan de poort des hemels dat is dan een antoombom op den haag zo doen ze het in de arabische landen ook zo

16/12/13

Martin: Belasting betalen is een plicht

Ik vind het een prima regeling eerst hebben ze die cheap ass poeple die met grijs kenteken reden aangepakt en nu lekker die ouwe stink auto's waar ook aleen maar ingereden werd omdat het nauwelijks wat koste.

Heerlijk!

Antwoord redactie: Beetje kortzichtig. De bijvangst is namelijk factoren groter dan die "Cheap ass people" in een 1000-euro oldtimer. Als u de feiten erop natrekt (dat is niet moeilijk, lees gerust een keer ons dossier), dan stelt u vast dat "uw" probleem al was aangepakt met de maatregel uit 2012 en dat de huidige regeling met name oprechte oldtimereigenaren met een modale beurs treft. Oldtimers zijn per 2014 uitsluitend nog aantrekkelijk voor de veelrijder en de vermogende liefhebber. Daar heeft niemand baat bij, u ook niet.

16/12/13

Ans Conijn: oldtimer tweeeilige motorfiet

Als eigenaar van een motorfiets een Yamaha Virago uit 1984 wordt ik over 1 kam gescheerd als alle eigenaren van klassieke auto's.

Ik vind het opmerkelijk dat er helemaal niets over deze bategorie vermeld wordt. Ik heb het vermoeden dat deze vergeten groep vrij groot is in ons landje.

Na enkele jaren vrijgesteld te zijn geweest van motorrijtuigenbelasting, onvig ik afgelopen week een blauwe brief van het ministerie van financiën met de mededeling dat mijn motorfiets vanaf januari 2014 wederom motorrijtuigenbelasting zal worden geheven, in de klasse van oldtimer voor een jaarlijks bedrag van 120,00 euro.

Na een check bij deze dienst bleek mij dat een motorfiets welke nog geen oldtimer is een belasting wordt geheven van 112,00 euro per jaar.  De opcenten van de provincie blijkt variable te zijn. Met zo'n motor mag ik uiteraard het hele jaar door over de weg rijden.

Als bezitter van een oldtimer wordt ik mijns inziens nu dubbel gekort. Ik betaal p/m 120,00 euro maar mag slechts 9 maanden per jaar over de weg rijden, terwijl ik met mijn motorfiets normaal het hele jaar door rijdt.

Dit noem ik nou echt METEN MET TWEE MATEN door de belastingdienst.

16/12/13

Kingpin: de belastingknip van Frans

Alles gaat gewoon door. Laatste ultieme actie: per 31-12-2013 massaal stallen&schorsen.

Heel veel oldtimers maal €120-24=€96 minder in de overheidsknip van Frans.

16/12/13

Richard: Toonzetting 2

@Gerald,

Ik vind de toonzetting jegens de heer Weekers oprecht en zeker niet 'brutaal', of je nu meteen sympathie moet opwekken valt ook te betwijfelen, hij zit immers aan de andere kant van de tafel.

16/12/13

liefbroer: oldtimer

Is het dan niet mogelijk om weer een 60 dagen kaart te krijgen, zo betaal ik toch, maar niet de volle mep. Ik heb een oude diesel van 35 waarmee ik met mijn paardje op wedstrijd ga. Een andere auto en trailer jagen me wel enorm op kosten, ik wil hem ook best 3 maanden per jaar laten staan, maar deze maatregel is me echt veel te rigoreus en ik denk voor vele onder ons. leg de lat op 35 jaar en dan mag je rijden met een 60 dagen kaart of iets dergelijks. het is toch te gek dat dit wordt opgelegd terwijl in de ons omringende landen de grens gewoon voor alle auto's op 30 jaar ligt. ik hoop toch echt dat hier op een eerlijke manier met open blik naar gekeken kan worden. 

16/12/13

Ronald: Belasting oldtimers

Wat doen tegen het misbruik ok, maar dit is onzin.

En alles over een kam scheren ook lekker makkelijk.

Heeft iemand er al aangedacht wat de uitkeringen van de verlorenbanen gaat kosten, meer dan dat deze regeling opbrengt. Ooit gedacht om alle oude diesels een roetfilter te laten monteren en is autogas nier een van de schoonste brandstoffen??? Oldtimers max.3000km per jaar laten rijden, dit zijn aanpassingen die er voor zorgen dat de banen behouden blijven en geld naar de staat gaat.

16/12/13

marc: huilebalken

Wat zeuren jullie toch allemaal, 25% wegenbelasting betalen tot een maximum van €120 per jaar, dat is 2x tanken op een jaar, is dat nu zo erg als je echt een old-timer liefhebber bent? Ik heb een aantal auto's leeftijd 30-40 jaar oud die alleen met mooi droog weer buiten komen, het rijden en sleutelen geeft me veel plezier en die €120 gaat mn pret echt niet bederven.

Ja als je nu op diesel of gas rijdt heb je een probleem, maar dan was het je waarschijnlijk ook alleen maar te doen om er een financieel voordeeltje van te hebben en heb je helemaal niets met een klassieker. Uit name van de 'echte' klassieker liefhebbers wil ik deze groep profiteurs dan wel weer bedanken, zij hebben er immers voor gezorgd dat de vrijstellings-regeling helemaal uit de hand is gelopen en dat mn hobby iets duurder uit zal vallen de komende paar jaar.....

Bedankt!

Antwoord redactie: Er zijn ook legio liefhebbers met bijvoorbeeld een Amerikaan en rijden ook op LPG, dit doen ze beslist niet voor de vele kilometers. Niemand zal ontkennen dat er door een selectieve groep in zeker zin 'misbruik' gemaakt werd, echter is deze groep zo marginaal klein dat het alles behalve een aanleiding treft om alle oldtimerliefhebbers noch de branche hiermee aan te pakken.

Daarbij, het gaat zich niet zo zeer om het tarief. Maar meer de manier waarop, het is toch volstrekt belachelijk dat het voertuig in de garage moet staan ongeacht de weersomstandigheden noch het soort voertuig? Mijn oldtimer staat dan weliswaar mooi in de garage, maar je zult maar bijvoorbeeld een Landrover hebben of misschien wel een (cross)motorfiets en dus ook graag eens gebruik willen maken van het voertuig daar waar het juist voor bedoeld is.

Men ervaart het (lees: iets) betalen over het algemeen niet als zijnde het probleem, maar wel de manier waarop de overheid een abrupt einde maakt aan deze prachtige hobby. Deze wetgeving is disproportioneel, onrechtmatig maar bovenal onrechtvaardig!

16/12/13

bakker: de oldtimer

Hallo mijnheer/mevrouw, ik zal mij even voorstellen, ik heb momenteel zo'n 7 oldtimers in mijn bezit waarvan een op gas/benzine is,

ik ben zelf van mening dat de verzamelaar, de handelaren van oldtimers en de particulier die er 1 heeft, aardig gedupeerd worden door het wanbeleid van onze regering.

Ik zelf kijk/blik even terug in het verleden, en concludeer dat we weer de mist in gaan  zoals het hele proces van het gelegaliseerde grijs kenteken, helaas heb ik het vermoeden dat dit de zelfde kant op gaat, er is zelfs daar nog niet eens duidelijkheid en compensatie in verleend van de onrechtmatige schade die de particulier heeft moeten ondergaan. Het is namelijk een verhaal met een open eind.....

helaas is de volgende afbreuk die onze regering doet: de oldtimer......

Ik denk dat wij allen hierna het bezit van aanhangwagens,(mrb/keuringen) de volgende zet zal zijn, verder hebben we nog de motorfietsen, fietsen, en wellicht tot slot kan men nog de wegenbelasting kunnen heffen op het gebruik van de openbare stoepen en wegen als wandelaar. Ik ben nog een optie vergeten en dat is de mileuvervuiling van de lucht die wij in en uitademen,.....

Helaas in nederland moet je niets bezitten want dan ga je betalen, advies: je kan beter gaan leunen op de bijstand en afbreuk doen op het land, zoals zovelen, dan kun je alle faciliteiten krijgen die je maar hebben wilt.

Conclusie een triest land met een trieste immorale overheid....

Desalniettemin steun ik deze actie voor het beschermen van ons cultureel rijdend goed, succes verder......

16/12/13

Zeegers: Schandalig

Ik heb in 2009 voor een hoop geld een 86'er Mercedes (echte Nederlandse) aangeschaft met de wetenschap dat hij in binnenkort belastingvrij zou worden.  Zo'n beetje elk vrij moment en een paar duizend euro geïnvesteerd om de auto netjes te krijgen.  In 2011 kwam eindelijk de brief, mijn auto was vrijgesteld van MRB, geen kleine lettertjes of voorbehoud, gewoon vrijgesteld omdat hij de leeftijd had bereikt.   Wij gebruiken de auto heel sporadisch (nog geen 2000 km. per jaar), als extra auto en gewoon omdat we het leuk vinden om af en toe in de ouwe Benz op pad te gaan. Voor het dagelijks gebruik rijden we in een jonge diesel oud waar we meer dan genoeg belasting voor betalen.   Ik vind het schandalig dat ik ineens weer belasting moet gaan betalen voor mijn oldtimer, ook vind ik het heel raar dat dit zomaar kan en mag! De overgangsregeling van Van Vliet vond ik een keurige oplossing om de leeftijd omhoog te brengen van 25  naar 30 jaar.  De berekening van Weekers rammeld aan alle kanten en ik vind het dan ook onbegrijpelijk zo'n onfatsoenlijk plan zo gemakkelijk door de Kamer gejast wordt.   Zoals het nu lijkt wordt mijn auto in 2026 wederom belastingvrij, waarschijnlijk is er tegen die tijd wel weer een nieuwe regel om dit te voorkomen of de milieuregels zijn zo aangescherpt dat je sowieso al niet meer met een oldtimer de weg op mag.   Voorlopig is de ouwe Benz in ieder geval geen cent meer waard  en wordt gebruik ervan te duur dus wij gaan de auto schorsen en dan zien we over een paar jaar wel wat we ermee gaan doen.    Ik hoop dat jullie dit nog tegen kunnen houden. Veel succes met de actie en bedankt voor alle inspanning.

Antwoord redactie: Bedankt voor uw steun en toevertrouwen. Onlangs de tegenslagen laten wij ons niet uit het veld slaan en gaan wij door. Hopelijk mogen wij 20 januari 2014 iedereen mededelen dat de rechtszaak in het veschiet ligt.

15/12/13

Henk van Delft: Na invoering (evt) nieuwe wet

Mocht de politiek deze wet toch doordrukken, kunnen we dan massaal of individueel bezwaar maken en schadeclaims gaan sturen? 

Bv. op grond van het Burgelijk Wetboek mbt  "Bestuurlijke wanprestaties" want dat is het.


PS : In iedergeval bedankt voor jullie vele werk, tijd en inzet om dit toch omkeerbaar te kunnen krijgen.

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie en complimenten. Dit doet ons goed! Daar de maatregel vannacht goedgekeurd is bevonden onderneemt VrijstellingOldtimer verdere stappen. Plan B: 'Senaat stemt voor, Autobelangen naar de rechter!'. Meer informatie is terug te vinden op onze website.

 

15/12/13

Eduard Pijl: Randdebielen

We worden geregeerd door een stel volslagen randdebielen. Nu, met nog amper twee weken te gaan, is het nog onduidelijk of velen wel of niet een gigantische wegenbelasting voor hun oldtimers moeten gaan betalen. 

De belastingdienst is notabene begonnen met het versturen van brieven met de aankondiging dat, mits de eerste kamer akkoord gaat, mensen vanaf 1 januari het volle pond moeten gaan betalen voor hun oldtimer op LPG en/of diesel. Dit is toch wel het meest belachelijke voorbeeld van deze uit de bocht gevlogen overheid.

We hebben duidelijk te maken met een ASOCIALE regering die niet alleen op plundertocht is maar ook helemaal de weg kwijt is.

Los van het feit dat ik slechts een aantal oldtimers op benzine heb was ik niet van plan ook maar een stuiver te betalen en ik zal al mijn oldtimers schorsen.

Het is tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik stel voor alle oldtimers, al of niet op benzine, diesel of LPG te gaan schorsen en gewoon te blijven rijden.

Bij justitie is men ooit op het belachelijke idee gekomen potentiele criminelen hinderlijk te achtervolgen. Ik stel voor om dit ook bij de verantwoordelijken te gaan doen om te beginnen bij Weekers.

15/12/13

Mark: vrijstelling MRB oldtimers

Belachelijke zaak!!! Natuurlijk weer een ordinaire pluk actie van de regering. Dat je het kwart tarief moet betalen is dan nog (eigenlijk niet!) tot daar aan toe. Maar het meest bespottelijke vind ik de regel dat je in de wintermaanden niet met je oldtimer mag rijden. De controle kost waarschijnlijk meer dan de opbrengsten. Zo houden we de ambtenaren lekker aan het werk.

15/12/13

marcel: mrb

Als oude auto nu belasting moeten gaan betalen dan vind ik dat de nieuwe auto dat ook moeten. Gemiddeld wegen die rond de 1400 kg en rijden dag in dag uit over de weg.

Ik mag straks 240 euro per maand gaan betalen, en ik rijd gemiddeld 2500 km per jaar. Dat ga ik dus niet doen en ik ga hem schorsen!

15/12/13

J.M van de Giesen: diefstal door overheid

We kunnen onze graaiende Overheid pakken door met z'n allen te protesteren tegen de wachtgeldregelingen voor ambtenaren.

Deze regering doet niets anders dan de economie in dit land naar de verdommenis te helpen. Als bevolking zijn we veel te slap voor ze, pak ze daar waar ze ons ook willen pakken.

Meer als de helft van de amtenaren kunnen eruit, daar kun je heel veel geld mee besparen, en wij kunnen blijven rijden met onze oldtimers.

15/12/13

Erik: Bezwaar!!

Beste Oldtimer bezitters,

Indien u een blauwe brief krijgt voor de nieuwe oldtimer belasting, het is erg zinvol om bezwaar te maken. Gewoon een simpel briefje naar de b-dienst. Het eerste bezwaar word afgewezen (is standaard) vervolgens even doorzetten en naar de rechter.

Als een groot deel van de oldtimer beziters bezwaar maakt is het voor de politiek duidelijk hoe er over gedacht word. Ook als de kosten voor de olditmer te hoog zijn, drie dagen in het nieuwe jaar "belastingplicht" hebben is genoeg om bezwaar te maken.

Als we alles maar goed vinden wat de overheid doet lijkt het net alsof wij slaven zijn.....

Groet Oldtimer Erik

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Bezwaar maken individueel kan natuurlijk altijd. Verdere stappen trachten  wij ook te ondernemen. Zojuist hebben we ons 'Plan B' gepubliceerd op onze website en is er een nieuwsbrief verstuurd. Graag wil ik dit bij u en alle andere liefhebbers onder de aandacht brengen. Samen staan we sterk!

15/12/13

martijn: regel

wat een stel idioten daar in den haag het is zo makkelijk

hou de overgangsregeling in stand voor 25 jaar en ouder

verplicht diezel auto's die onder de overgangsregeling  vallen tot een eenvoudige katalisator

verplicht benzine auto's die onder de overgangsregeling  vallen tot inbouw van lpg

sluit de inport van diezel auto's die onder de overgangsregeling  vallen uit van toetreden op de nederlandse weg

mileu gered liefhebbers van  hun auto blij iedereen blij

het is zo eenvoudig dat ze dat in den haag niet zelf kunnen bedenken wat een stel knurften

maar gezien het houdige zakkenvullende zittende kabinet kunnen ze dit zelf niet bedenken

mvg martijn

15/12/13

MAT508: Nu begrijp ik het, Gmpff

***xandernieuws.punt.nl/content/2013/11/EU-wil-welvaart-Duitsland-en-Nederland-op-lager-niveau-Zuid-Europa-brengen

Groetjes

15/12/13

J. Nabrand: Oldtimer is 3e auto

Wij kunnen er met onze kop niet bij wat Weekers bezielt.

Wij hebben een Oldtimer, het is een plaatje van een Mercedes. Hij is van 1984 en we hebben hem als 3e auto, We rijden de oldtimer dus alleen sporadisch en gemiddeld is dit een 2000 km per jaar. Voor het dagelijks gebruik heb ik gewoon een moderne (2012) diesel en mijn vrouw een iets oudere maar wel schone G3 (lpg) auto. De oldtimer kochten we 2 en half jaar geleden met het vertrouwen dat we hiermee een leuke, betaalbare hobby zouden kunnen hebben voor de toekomst.

Wij betalen dus al volop voor onze dagelijkse auto's. We kunnen de oldtimer hobbymatig bezitten omdat bv de wegenbelasting niet drukt op ons budget, de verzekering goeddkoop is en ik er zelf aan kan sleutelen.

We betalen al gewoon dubbel en dwars voor dagelijks gebruik en nu komt Weekers gewoon nog even extra graaien om daarmee ook meteen onze hobby en een stuk genot teniet te doen. We gaan straks ook al 10% meer betalen voor de LPG en dit hakt er dus ook al in bij ons (paar honderd Euro per jaar extra brandstofkosten LPG)

Wij kunnen de auto niet schorsen omdat hij naast het huis onder een hoes staat op de openbare weg. Omdat het kenteken zichtbaar moet zijn staat dit keurig op de hoes geprint. Voor en achter. Maar dit betekent wel dat ik niet schorsen kan.

U wordt bedankt meneer Weekers. Wij hebben nu onze hobby te koop staan maar deze brengt letterlijk geen drol meer op meneer Weekers. Ik raak hem aan de straatstenen niet meer kwijt. De schade is dus al heel erg groot bij ons nog voor u een cent bij ons opgehaald hebt.

Wat mij straks nog rest is de auto te demonteren en in onderdelen te verkopen via bv Ebay. Dan brengt het al met al mogelijk nog een paar honderd euro op na aftrek van alle kosten. Want doorijden is voor ons onbetaalbaar zo. Zekers als je de prijs per kilometer gaat berekenen dan slaat dit nergens op en zou idioterie zijn om te doen

Geweldig gedaan meneer Weekers.

Absoluut goed werk geleverd zover VrijstellingOldtimer. Ik hoop echt dat we op de valreep nog goed nieuws gaan krijgen van mensen (1e kamerleden) die de absurditeit inzien van deze regeling.

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Helaas is inmiddels geen goed nieuws uit de bus gekomen, tot onze grote spijt. Derhalve gaan wij door, meer info hierover in de zojuist verstuurde nieuwsbrief en natuurlijk onze website.

14/12/13

Richard: Nieuwsbrief

Geachte,

Mijn laatste reactie mag genegeerd worden, zojuist mijn vache geleegd en de nieuwsbrief van 13 dec. alsnog kunnen vinden, foutje bedankt!

Antwoord redactie: Gelukkig, anders kunt u ze alsnog terug lezen op onze website! ;-)

14/12/13

Richard: Nieuwsbrief

Heb ik de beloofde nieuwsbrief, van 13 december, met daarin het laatste en mogelijk goede nieuws gemist?

Antwoord redactie: Vrijdag 13 december heeft VrijstellingOldtimer al haar leden geinformeerd, het betrof hierbij geen 'goed' nieuws. Echter is er wel een nieuwsbrief verzonden. Mogelijk is deze aan uw aandacht voorbij gegaan, u kunt in ieder geval alle nieuwsbrieven terug lezen op onze website.

14/12/13

Jan van de beemd: politiek

Hallo ik heb de vorige verkiezing gestemd op de PVDA ik schaam me hier voor dit zal nooit meer gebeuren. Ik ben benieuwd hoe Nederland op dit moment gaat stemmen. Goede actie begin een politieke Partij en ik stem op jullie!

14/12/13

hans ponsen: mrb voor oldtimers

Hallo, ik heb een oldtimer bwj 1977 maar de eerste tenaamstelling is 1988 en daar gaat de Belastingdienst vanuit.

Dus als ik het goed begrijp en ik koop een auto in Engeland met bjw 1961 is de eerste tenaamstelling januari 2014, zo zou ik dus het volledige bedrag aan MRB kwijt zijn.

Dank je wel meneer Weekers!

Antwoord redactie: Nee, het betreft datum eerste toelating: ''Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld)''.

14/12/13

MAT508: SCHORSEN !!! met Ballen.

HALLO Redactie, kunt U deze reactie wél gewoon plaatsen , weet niet waarom mijn reacties niet geplaatst zijn(2x al).

Heb daar ook contact over gehad, gebeld en gemeld ......Dacht dat het hier juist gaat om minimale of liever nog… géén sencuur.

DIT is dé plek waar den Haag zijn anti-vries kan meten, geen rozenblaadjes , handkusjes en beleefheidsknikjes meer.

DANK U !

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZOO, DAAR Zijn we weer Oldtimervrienden,

We zijn er klaar mee ....en klaar voor >>>>>

Waaar

is het feestje ?

Gewoon massaal schorsen, niet denken ja maar IK.......

GEWOON voor einde tijdvak eruit en smeren met zand.

Das alvast een leuk begin voor het nieuwe jaar en wat er nog komen gaat.

Of...... liever alweer met de staart tussen de klote afdruipen ?

HEP

dan ballen !!!

Groetjes , Mercedes L508DG

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Door de vele reacties, zowel e-mails als reacties hier, kan het voorkomen dat er niet direct op gereageerd wordt en/of de reactie direct geplaatst wordt. Vrijwel alle reacties worden 1:1 geplaatst mits het geen discrimenerend of aanstootgevend taalgebruik bevat, het kan helaas soms even duren.

14/12/13

MAT508: SCHORSEN !!!

HALLO,

Waar is het feestje ?

Gewoon massaal schorsen, niet denken ja maar ik.......

GEWOON voor einde tijdvak eruit en een poepie laten ruiken.

Das alvast een leuk begin voor wat er nog komen gaat.

Of je moet liever met de staart tussen je klote afdruipen ?

Groetjes, Mercedes 508DG

14/12/13

lex v vugt: protest 16 december

Hallo ik ben erbij maandag 16 december het is nu mooi geweest alle bezitters moeten mee doen of je nu op diesel benzine of lpg rijdt gewoon samenwerken ook als je auto 40 jaar oud is kan volgend jaar misschien wel 50 worden 

14/12/13

rene: rara hoe kan dat

Rara hoe kan dat? Heb op 9-12-12 voor mijn nieuw geimporteerde MB 508d bouwjaar 1983 het kenteken binnen gekregen. Gebruikelijk is dat er een schrijven van de belasting dienst volgt met daarin de aankondiging van de belastingvrijstelling ivm de huidig geldende wetgeving. Dit schrijven is niet gekomen. Volgens mij heb ik recht op deze vrijstelling en de aankondiging daarvan. Is hier dan geen democratische grondslag meer voor omdat er wellicht veranderende wetgeving op komst is? Is de mogelijk nieuwe wetgeving reeds een feit bij de dienstdoende ambtenarij en is het hele politiek democratische proces slechts een farce in deze?

Voor mijn verzameling auto's en 1 motor heb ik al 6 brieven ontvangen met de aankondiging van hernieuwde verschuldiging van motorrijtuigen belasting.

Hierdoor lijkt mij dat de mogelijk nieuwe wetgeving alleen feitelijk nog niet is ingegaan, maar dat de ingang ervan als onafwendbaar wordt beschouwd. Is dit wel juridisch correct?

Groet,

RENE

13/12/13

matthieu: pakken en gepakt worden

Hallo medeslachtoffers,

Ik heb ook een idee waar de overheid niet blij van zal worden.. ik heb namelijk 2 oldtimers en een dagelijkse auto. Zoals het nu zal gaan lijken krijg ik dus een extra financiele douw in de toch al voordelige decembermaand van maar liefst 2x 120 euro...

Voor mij zit er dus niets anders op dan noodgedwongen te schorsen!! maar dit is van tijdelijke aard, want ik laat mijn auto zsm van een nieuwe apk voorzien, en daarna van een gastank (wat niet op papier staat) vervolgens wordt mijn huidige auto van 1250 kg geschorst en rijd ik met mn oldtimer op gas. Allemaal erg illegaal natuurlijk, maar hier vraagt men zelf om. om ze even een slag voor te zijn investeer ik in 2 x per jaar overschrijven op een andere naam, zodat mocht ik ooit door de mand vallen er hooguit 6 maand terug te vorderen is(-; en de bekeuring....zo terugverdiend! echter betaal ik dus niet meer voor mn dagelijkse auto, rijd illegaal op gas en mn andere oldtimer is en blijft geschorst. en die 3 maanden....ontschors ik mn huidige dagelijkse auto toch...

Ik ben altijd een voorstander van regels geweest al vind ik ze persoonlijk soms wel betuttelend...maar onderhand ben ik er klaar mee, en legaal of niet kan me onderhand niet meer boeien met dank aan...

Verder wens ik jullie allen veel succes met de strijd tegen onrecht!

oja...en fijne feestdagen in deze peuterspeelzaal BV Nederland

13/12/13

peter van breugel: Landrover

Als het door gaat dan laat ik mijn landrover van1981 schorsen ik hoop het niet?!

13/12/13

citroen ds: niet zo gek

Als bezitter van een echte oldtimer, bj 1967, ben ik het helemaal eens met het kabinet, het gros van de mensen die in een jaren 80 auto rijden op diesel en lpg doen het puur voor het finaciele voordeel en rijden door weer en wind,en hebben niet of nauwelijks emotie bij een echte oldtimer.

'de regeling is gemaakt voor mensen die hun oldtimer koesteren en af en toe op een mooie zomerse dag de auto tevoorschijn halen.

Was te verwachten dat dit zou gebeuren, ben heel benieuwd wie er van de zogenaamde liefhebber nog rondrijd in 2014 in hun diesel

13/12/13