Warning: assert(): Assertion failed in /home/users/vrikuftp/vrijstellingoldtimer.nl/libraries/cms.php on line 3
Uw reactie
Uw mening telt, plaats hier uw reactie.

Naam * Email *
Onderwerp *
Inhoud *
De redactie behoudt zich het recht voor uw reactie te weigeren dan wel te redigeren of in te korten.
Beeld verficatie * Captcha AfbeeldingAfbeelding opnieuw laden
 
 

Robbert: kleine lettertjes wetsvoorstel

Heren,

Uiteraard hoop ik dat de 1e kamer zijn werk doet en de maatregelen eens goed onder de loep houdt. Maar ik hoop dat onderstaande sowieso gecorrigeerd wordt.

Bij het nalezen van de conceptwettekst vielen mij een aantal eigenaardigheden tav de overgangsregeling op die op zijn minst oneerlijk zijn:

- Er hangt al veel in de lucht omtrent de verhoging van de belastingvrijleeftijd voor LPG auto's. Eigenaren van een auto tussen '87 en '74 zullen waarschijnlijk kiezen om de lpg installatie te verwijderen. Echter zoals ik de wettekst lees zie ik dat dit voor 31dec moet gebeuren terwijl er nog geen officieel besluit is genomen en het ook even duurt voordat de RDW het kenteken heeft aangepast. Bovendien is overgangsregeling een maatregel die per jaar gemeld wordt, waar alleen gebruik gemaakt kan worden als de auto op 1 januari benzine op kenteken heeft staan. Dit gaat voor veel mensen heel erg krap worden.

Dit zal bovendien rare situaties opleveren:

- je koopt een oldtimer die op kenteken benzine heeft, dus je gaat er vanuit dat je in aanmerking komt voor het kwarttarief (er  vanuitgaande dat hij aan de bouwjaareisen voldoet). Maar wellicht stond de auto op 1jan nog niet op benzine dus moet ook de nieuwe eigenaar het resterende jaar het volle pond betalen... zonder dat je dit kan achterhalen

- ook zag ik dat het kwartarief een maatregel is dat voor een heel jaar geldt, ook bij overschrijving/verkoop. Dus je kan een auto kopen waarvan de vorige eigenaar niet heeft gekozen voor het kwarttarief, dan zal de nieuwe eigenaar dat ook niet kunnen. Ook hiervan kun je als nieuwe eigenaar niet van op de hoogte zijn.


Ik hoop dat de 1e kamer deze onvolkomenheden uit het voorstel haalt. Zoniet kan wellicht  via de ombudsman eea bewerkstelligd worden?


Succes tijdens de komende periode. Complimenten voor de inzet.

Met  vriendelijke groet,
Robbert

13/12/13

Gerald: Toonzetting

De toonzetting van jullie berichtgeving t.a.v. De heer Weekers zal in ieder geval weinig sijmphatie bij hem oproepen, integendeel.

13/12/13

wim wekamp: vrijstelling

Hoi, ik heb mijn Mercedes w116 280s, 35'jaar oud, ineens geen oldtimer meer. Vandaag geschorst! Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het nog lukt om de heren zakkenvullers op andere gedachten te brengen, mochten er meer mensen zijn in limburg (noord limburg) die een stalling zoeken, ik weet nog een plaats waar er nog genoeg kunnen staan, binnen dus.

de kosten 30 euro per meter per jaar.

Bedankt team voor de strijd maar ik neem nu het heft in eigen handen, van mij krijgen ze geen 560 euro per 3 maanden belasting.

Met vriendelijke groet,
Wim

13/12/13

A.Ph. Riddering: Vrijstelling

Afgelopen week ontving ik van de belastingen een brief waarin de veranderingen voor 2014 stonden vermeld. HET IS NU DUS OFFICIEEL TERWIJL HET VOLGENS U NOG BEHANDELT MOET WORDEN IN DE EERSTE KAMER. Jammer maar ik denk precies wat ik een jaar geleden ook al dacht. Alleen met geweld of via een rechter is iets tegen deze dictatuur in te brengen.

Praten met politicy is iets van gebakken lucht, zij zijn het met iedereen eens en praten met alle winden mee. Vandaag zijn zij tegen maar morgen werken zij met dictator Rutte mee om te stelen van de Nederlandse burger.

Eigenlijk net als oldtimer bezitters, een ieder die er met zijn auto onderuit springt zwijgt en zwijgende mensen stemmen toe. Alleen die oldtimer bezitters die gepakt worden protesteren en dan nog zeer mondjesmaat. Het moet natuurlijk wel beschaafd bijven, he.

Waar bliven echte acties tegen deze dictoriale regering, het beest Rutte en zijn handlangers?

13/12/13

niels barthmuss: bedankje

Dag Heren,

Jullie doen goed werk. Ik ben blij met jullie. Dank voor de inspanningen!

Veel groeten,

Niels Barthmuss

12/12/13

Hans Peters: vrijstelling oldtimer

Ik ben de gelukkige bezitter van 'n oldtimer Mercedes en ben vrachtwagenchauffeur en moet regelmatig op onregelmatige tijden op mijn werk komen. Er mag door de nieuwe regeling niet mee gereden worden in december, januari en februari, en moet maar zien dat ik op mijn standplaats kom, want de regering verbied mij in die maanden te rijden. Gaan zij dan ook zorgen dat ik mijn werk op een andere wijze bereiken??

Ik denk overigens ook dat door deze regeling er minder belastinggeld binnen komt dan de heren regeringseconomen gedacht zouden hebben. Immers, er wordt 3 maanden niet getankt, geen onderhoud of servicebeurten door garagebedrijven, geen winterbanden, etc. etc. Op de keeper genomen bespaart het de bezitter van een oldtimer toch wel wat geld, maar er is wellicht iemand in Den Haag die wel weet te verzinnen hoe ze dat kunnen inpikken. Je zou eens wat extra geld in je knip hebben.

Ze blijven in Den Haag verzinnen hoe ze je arm kunnen houden. Hoezo welvaart!

12/12/13

Martijn: Verkeerde datum

Hulde voor alle moeite gedaan door Vrijstelling oldtimer.  Ik neem aan dat jullie met de vorige commentaar vrijdag 13 December bedoelen i.p.v. 13 November

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie en oplettendheid. Correctie, december uiteraard.

12/12/13

Wil van Dijk: Respect

Beste mensen,

Ik heb diep respect voor jullie inzet en doorzettingsvermogen. Ik lees dat de Fehac ook weer meedoet, geweldig!

Het zal moeilijk worden maar ga door! Ook volgend jaar als het dit jaar niet mocht lukken deze waanzinnige voorstellen de nek om te draaien. Wetten kunnen altijd weer aangepast worden.

Ben trots op jullie!

Groet,

Wil van Dijk

12/12/13

max: protestactie

Heb iets gehoord over een protestactie, klopt dat? Doen jullie ook mee?

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. VrijstellingOldtimer weerhoudt zich van protesten en zal dan ook nimmer hier aan deelnemen. Daarbij, tot en met 13 december roepen wij aan alle liefhebbers op om GÈÈN protesten te houden. Simpelweg omdat dit schade kan brengen aan onze actie. Morgen, vrijdag 13 december zullen wij hier een nadere berichtingeving over doen. Liefhebbers die dan graag willen protesteren krijgen hier dan de kans voor, al staat dit volledig los van VrijstellingOldtimer.nl. Afhankelijk van het resultaat morgen (vrijdag 13 december), zal VrijstellingOldtimer hooguit niet meer oproepen om gèèn protesten meer te organiseren.

11/12/13

Eduard Pijl: Weekers flauwekul

www.facebook.com/stopweekers

11/12/13

G-klasse: weekje

Nog een klein weekje... dan weten we hoe het de eerste kamer er over denkt....

Natuurlijk zou er meer media aandacht mogen zijn. Maar, het is regelmatig in het nieuws voor bij gekomen (ook bij SBS, hart van Nederland, enz)

Maar ben bang dat het onderwerp niet smeuig/sexy genoeg is voor een spannings boog van 1,5 jaar.

Antwoord redactie: Wederom bedankt voor uw reactie. Mocht iemand nog wat kanalen in zijn of haar netwerk hebben zijn zij altijd vrij om ons te contacteren, schroom u niet!

 

 

11/12/13

Pieter: jan feb

Ik ben ik het bezit van een '86 benzine belastingvrij. Ik heb officieel nog geen bericht ontvangen over wijzigingen etc. (dus eigenlijk weet ik nog van niks)

Als het straks goedgekeurd wordt door de eerste kamer word ik dan geacht om de auto per deze januari/februari de auto te stallen? Lijkt niet eerlijk dat ik nu nog van niks weet en straks in korte tijd een vervangende auto zou moeten kopen.Frown

Daarnaast is de belastingvrij een 4x4 die ik liever juist gebruik in de maanden dec, jan en feb. Ik betaal liever het complete kwarttarief voor deze drie maanden en stal hem de rest van het jaar.

 

11/12/13

Wouter: Ingang tijdsvak niet op 1-1-2014

Het eerst komende tijdvak voor mijn oldtimer start op 31-12-2013. Dit betekend dat ik voor het tarief van 0,00 kan blijven rijden op LPG tot 31-3-2014. Het gaat dus pas in bij het eerst volgende tijdvak van 2014. Een tijdvak is voor alle auto's is 3 maanden en gerekend vanaf de datum eerste toelating.

Bij de oldtimerregeling is er iets vreemds aan de hand, hierbij ontstaat een nieuw tijdvak van een kalenderjaar. Normaal gesproken wanneer men LPG inbouwd gaat het MRB tarief dan pas het volgende tijdvak in na inbouw. Dit zou betekenen dat wanneer men een benzine oldtimer met overgangstarief ombouwd op LPG deze MRB wijziging pas het volgende kalenderjaar kan ingaan, tenzij in december er weer wordt teruggebouwd naar benzine. En zo jaarlijks herhalen, met wat sleutelwerk kan je zo wel op gas blijven rijden + 2 maal keuren dat wel.....

 

11/12/13

Peter: Mislopen belasting

Als ik zo, de gelukkig vele reacties lees, dan komt er straks nog niet de helft binnen van wat ze dachten te innen , schorsen-niet rijden dus ook niet tanken- geen reparaties(btw hiervan) en eenmeer dan een halve bedrijfs tak omzeep, dus ontslagen mensen, kost ook weer geld, hier hoef je geen accademie voor gestudeerd te hebben!!!

Rijk rekenen daar is de regering heel goed in, maar het geld komt niet met die hoeveelheid binnen als ze dachten, de KOE IS AL GESLACHT !!!

Ik hoop dat het tij nog te keren is, en wens deze organisatie veel succes!

Antwoord redactie: Dank u! Een ding is zeker, wij gaan door...!

11/12/13

Ernst Sittig: Eerste Kamer

Via het forum dat ik beheer (Campertechniek.eu) verneem ik dat de Belastingdienst volop brieven aan het versturen is...

Wat betekent dit voor:
- het respect van regering en ambtenarenapparaat voor de (leden van de) Eerste Kamer?
- meer algemeen: het functioneren van de Nederlandse democratie?

Succes met de actie! Sterkte gewenst vanuit Niedersachsen. 

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie en steun! Het klopt dat de Belastingdienst brieven aan het versturen is. Vele liefhebbers hebben al een - of meerdere - brieven mogen ontvangen, tot groot ongenoegen.

11/12/13

Hans: Schorsen binnen 1 jaar

Onderstaande tabel is afkomstig van de rdw site , verschillende mensen gaan er van uit dat je 120 euro betaald als je binnen een jaar weer schorst maar hier staat dat dat alleen is bij auto's tot 15 jaar kosten 

Onderstaand vindt u een overzicht van de kosten voor een schorsing. Voor personenauto's tot 15 jaar oud en bedrijfsauto's onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het 'normaal tarief'. Voor alle andere voertuigen betaalt u het 'laag tarief' (met uitzondering van brom-en snorfietsen). Het verlengen van een schorsing valt onder het 'laag tarief'. Aan het opheffen van een schorsing zijn geen kosten verbonden. Schorst u een voertuig tot 15 jaar oud, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing). Het hoge tarief geldt niet voor brom- en snorfietsen.

Schorsen (laag tarief) € 24,00 Schorsen (normaal tarief) € 73,00 Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing € 120,00 Schorsen brom- of snorfiets € 11,00

Antwoord redactie: Dank voor de tip! Hier was enige onduidelijkheid over. Vooralsnog vallen oldtimers hier - gelukkig - buiten.

11/12/13

Ross: MRB

Wat is de reden dat het autorijden bij onze oosterburen wel betaalbaar is? Naast de aanschafprijs is ook de MRB behoorlijk wat minder. In Duitsland is het dus wel aantrekkelijk een jonger (milieuvriendelijker) voertuig aan te schaffen. Wat gaat er mis bij ons? Met een vergelijkbare regeling zouden veel mensen waarschijnlijk niet voor een oldtimer als 2e auto kiezen maar juist een jonger voertuig. Als je pretendeert dat het milieu gespaard moet worden...... Helaas denk ik dat de verspilde inhoud van onze staatskas de werkelijke reden is.

Ik wens de eerste kamer veel wijsheid toe. (helaas heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in)

Ross

 

10/12/13

Stefan: Jammer

Hey,

De nieuwe wetgeving over de oldtimers vind ik maar 3 dubbel niks. Ik ben pas 20 jaar oud, maar ik heb lang genoeg gespaard en was van plan een mooie oldtimer te kopen. Nu ik te horen heb gekregen dat ik als nog belasting moet gaan betalen voor mijn oldtimer, valt mijn droom uit elkaar.

Deze wetgeving vernietigd niet alleen de dromen van 'oudere' generaties oldtimer liefhebbers, maar ook van jongeren!

Mvg,
Stefan

10/12/13

Fred Pruntel: Motorfietsen

Vandaag 4 brieven ontvangen voor klassieke motoren uit 1956 (!!), 1976 en 2x 1984. Mag ook de maanden december, januari en februari niet rijden, terwijl ik deze voor dagelijks woon-werk gebruik (als er geen sneeuw ligt). Voelt zeer onrechtvaardig !

10/12/13

Blazer: massaal schorsen

Een heel goed plan dat massaal schorsen.  Maar dan wel met z'n alle...

10/12/13

Petra: MRB

Bij ons is ook de blauwe envelop op de mat gevallen.  Jaren hebben wij voor onze oldtimer moeten sparen en dan heb je eindelijk een mooie en goede auto nb op lpg wat toch schoner is dan een benzine zou je zeggen, dan pakt Den Haag je het weer af. 

Wij rijden niet dagelijks in onze auto maar wij gaan graag naar de oldtimer treffen's in nederland en duitsland.

Ook hebben wij deze auto nodig voor de paardensport, mijn andere koektrommel kan en mag nl geen paardentrailer trekken.

Probeer dat maar eens aan je kind uit te leggen dat wedstrijden rijden er niet meer in zit omdat ze daar in Den Haag niet na kunnen denken.

Al onze hoop is gevestigd op de Staten Generaal van de eerste kamer. Zullen er daar nog wel mensen met gezond verstand zitten?

 

 

 

10/12/13

MAT 508: PLAN B

allo allemaal,

1e Kamer CORDON SANITAIRE......?

Met de billen geknepen rennen naar de WC moet ik ervan. Verkrampt denk ik aan mijn gedoodverfde oldtimertje en walg van dat zooitje…. Tegen dit bewind trek jut niet met rozenblaadjes, handkusjes en beleefheidsknikjes. Het lijkt bijna, als je niet vrijwillig je inkomen op tafel legt, haalt men ut gewoon uit je zak. Smeren met zand is de enige optie tegen hardleerse zelfingenomen gezondheidskwaalen.

Ik begin 30-12-2013 met mn huidige 508 uit PROTEST te schorsen, ongeacht WIEWATWAAR !!! Omdat ik niet genaaid wil worden voor één maand wegenbelasting en er 2 terug moet vragen, LET OP !!!

Ga NIET zitten wachten, dit kost 24 eurie, want dat moet je TOCH met een gewicht van dik 3 ton. Verzekerd blijftie toch, gekeurd ook, meld em gewoon weer aan als het herzien is.

Bedenk is........minimaal 30.000 gelijktijdige schorsingen zou een behoorlijk vervelende aangelegenheid worden.

Waarschijnlijk zijn het er meer die plots beseffen dat menes is…...

IK ga liever ff lopen. IK bén al gaan lopen wat mijn gewone auto betreft.

Waar is die leeuw in jullie dan ?

Laters meer……

10/12/13

Tjerk: mrb

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik het geweldig vindt wat jullie allemaal doen! Wat een inzet!

Maar ik heb het als eens eerder geopperd; volgens mij moeten we zorgen dat er meer media aandacht in de reguliere media komt! Een goed verhaal met een beetje drama doet het goed op SBS6. En let op, de volgende dag kamervragen! Een goed onderbouwd verhaal bij Pauw en Witteman of bij Radar of Humberto Tan! Half Nederland weet niet eens wat er speelt! Hoezo 3 maanden niet in je auto rijden? Hoezo va nul naar €3000,- MRB en je autowaarde naar nul? Schade in de duizenden euro's! Hoezo pas op 16 december een regeling aannemen die dan direct per januari ingaat? Een belastingbrief ontvangen terwijl de wet nog aangenomen moet worden en nog niet in de staatscourant vermeld is? Apenland? Onbehoorlijk bestuur? Democratie?? We zijn wel met 30.000 man!!! Dat gebeurt tegenwoordig niet zo snel meer. Laat de politici eens naar de reacties op deze site kijken! 

Antwoord redactie: Bedankt voor uw steun en toevertrouwen!

09/12/13

diny regelink: vrijstelling oldtimers

ja ja ...ze ruiken weer ergens geld!!!

09/12/13

Erik: Kwarttarief / LPG

Beste oldtimerliefhebbers,


Vorige week kreeg ik ook van de Belastingdienst een brief. Onder voorbehoud van goedkeuring door de Eerste kamer. Per 1 januari 2014 ontvang ik weer een rekening voor de motorrijtuigenbelasting.

Ik ben zelf in het bezit van Mercedes Benz 300e uit 1986. 2.5 jaar geleden toen ik de wagen kocht besloot ik er een LPG installatie in te bouwen. Ik zaq op de nota (rekening) van het inbouwstation de kilometerstand van de dag van inbouw van de gasinstallatie. In 2.5 jaar tijd is er 5500 kilometer bijgekomen. De gasinstallatie heeft voor mij geen voordelen opgeleverd. Maar nu. Je kan er dus voor kiezen om de gasinstallatie dit jaar nog te verwijderen. Dit wordt allemaal krap in tijd als men wil afwachten tot 18 december, maar goed. Dit uitbouwen kost weer geld, aangezien ik de kosten er niet uit heb is dit geen optie.

De vraag die je kunt stellen, en je kan afvragen, wat gaat een volgend kabinet / minister doen. Wellicht wordt er dan wel gezegd vanwege milieuoverwegingen en betere luchtkwaliteit een LPG installatie in je oldtimer te hebben. Het zou zomaar kunnen. Het kan alle kanten op.

Ik heb naast deze auto nog een betaalde auto waar ik MRB voor betaal en waar ik dagelijks mee rijd. Het is wel vreemd dat milieuoverwegingen niet meetellen. LPG is toch een schone brandstof. Ik hoop toch stiekem dat er op een later tijdstip nog een 30 of 60 dagen kaart gaat komen. Voorlopig gaan we in januari maar schorsen, en aankijken, want dit slaat eigenlijk nergens op wat er nu gebeurt. Dit gaan jaarlijks wel hele dure ritjes worden. Namelijk 1748 euro aan MRB.

Groet,

Erik,

09/12/13

Peter Voortman: belasting ?

Er was al iemand, die op deze site met het voorstel kwam, om de Nederlandse staat aansprakelijk te stellen voor de dramatische waarde vermindering van veel Oldtimers.

Zou het niet haalbaar zijn, we zitten toch in de " Europesche unie" , waar ze 30 jaar hanteren, zelfs internationaal 30 jaar !

Dan nemen we met ze allen een Advocaat, collectief, bespaard ook weer kosten, kan de Regering meteen een voorbeeld aan nemen.

 

09/12/13

Alexander: MRB

Ik heb op 5 dec jl een brief uit apeldoorn gehad , met de mededeling dat onze range uit 1974 per 1-1-2014 weer mrb moet betalen, omdat deze nog geen 40 hjaar is dan. Uiterard rijdt ik voor het milieu op lpg. Ik ga dan ook schorsen en rijdt als die 40 jaar is op 904-2014 weer heerlijk op lpg, vroemmmmmmCool

09/12/13

f.brouwer: donatie

Graag wil ik wat doneren. Maar helaas zijn mijn inkomen en uitgaven niet van dienaard dat 1euro al teveel is. Veroorzaaker vul maar in. Anders graag wat gestort.

Met vriendelijke groeten,
Frans Brouwer

09/12/13

wout van ganswijk: LPG 25-40

l.s.,

klasiekers welke al op LPG staan en weinig rijden (bijv de wintermaanden stilstaan) zouden onder de 'benzineregeling 25-40 jaar', moeten vallen. hiermee voorkom je dat de LPG-installatie eruit wordt gesloopt en de wagens vuiler worden.

Ik althans ga mijn -jaarlijks 1500-2000 km gebruikte gasklassieker- ontgasssen de regeling was toch bedoeld om oude vuile autos voor dagelijks gebruik te weren? ! of was dat hypocrisie om meer centen binnen te krijgen? dat lukt: er komr 120 euro per jaar binnen voor zo'n ontgaste 25-40 jaar oude auto en hij wordt vervuilender.

groet,
Wout

09/12/13

A.C. Brillenburg Wurth: onrechtmatig afpakken van geld&hobby

Kort door de bocht en zonder enige logica!

Alle belasting zaken kunnen door de regering worden opgevraagd en vergeleken ook registratie van kentekens en APK gegevens.Zo kan de overheid makkelijk zien of een Oldtimer bezitter meer kentekens op naam heeft en uit welk bouwjaar deze voertuigen zijn. Ook kan men uit de APK gegevens de gereden kilometers per jaar aflezen. Dus indien een persoon meer kentekens op zijn naam heeft en voor een kenteken wegen belasting betaald is dit samen met de bouwjaar gegevens van tweede of derde auto kraak helder of dit een liefhebber cq hobbyist is!Men kan immers maar in een auto tegelijk rijden!

Het is dus gewoon onrechtmatig afpakken van geld, hobby en vertrouwen in onze overheid! Dom als je dan mensen wil pakken die misbruik maken van deze oldtimer regeling stop dan de HSB in de benzine prijs, dat is eerlijk en betaal je voor het gebruik van ons wegennet.

Enige optie voor een liefhebber met een oldtimer is schorssen of b.v.b. LPG er uit halen dat levert Wekers geen geld op wel Co2!

 

Sukkels!

 

XJ6 1978 LPG

 

 

09/12/13

Eduard Pijl: Asociaal

Het is natuurlijk te gek voor woorden om op dit tijdstip, krap 3 weken voor 1 januari 2014, nog steeds niet te weten wat er gaat gebeuren. Als het werkelijk zo is dat deze domme regeling ingaat aankomende januari dan is het tijd voor echte actie. Als zal blijken dat ook een 1e kamer akkoord gaat met een dergelijk asociale en onzinnige regeling dan ben ik voorstander van keiharde actie. Onze overheid laat keer op keer zien hoe asociaal deze is bij haar roof en plundertocht. Een plundertocht die notabene geen enkele euro extra zal opleveren. Op zijn minst moet er geregeld kunnen worden dat alle uitgebouwde en nog uit te bouwen LPG installaties bij Weekers in zijn prive voortuin gedumpt worden waarbij de media uitgenodigd zullen worden. Een andere actie zou kunnen zijn het volledig blokkeren van het binnenhof met oldtimers. Niet eén dag maar meerdere dagen. 

 

08/12/13

Plan: B

Ik hoop echt, dat de Eerste Kamer alsnog ingrijpt, maar heb er net als jullie vanwege het genoemde dichttimmeren van alles niet zoveel vertrouwen meer in. Mijns inziens wordt het totaal niet meer naar rede luisteren veroorzaakt doordat de eco-fetisjisten van de PVDA hier achter zitten. Geld is dan geen argument meer; alleen nog de tunnel-visie, dat ouwe auto's uit Nederland weg moeten. Toch voor de 4e maal 25 euro overgemaakt en zonodig op naar Plan B.

Antwoord redactie: Dank voor uw reactie, financiele steun en toevertrouwen in ons. Laten we het niet hopen, mocht het zover komen zullen we iedereen tijdig berichten over 'Plan B'.

08/12/13

rhermans: tenaamstelling

Klopt het dat het over tenaamstelling gaat en niet over het bouwjaar van je auto? Dan worden er nog meer gedupeerd als gedacht!!

Mij lijkt ook net als vele anderen laat als signaal je voertuig schorsen dan komt er nog maar een schijntje binnen [schorsgeld] van wat berekend is. En ook wat er getankt word met deze vooertuigen word niet meer opgehaald aan inkomsten voor deze regering.

Protest protest protest protest protest!

08/12/13

rene hermans: bouwjaar

hallo ls.

het is allemaal wel leuk dat gepraat over bouwjaren , maar ik ben in het bezit van een auto van bouwjaar 1974 en toch ga ik nog 1 jaar 162 euro p/m betalen, want ja de belastinginner [lees; roofridders, zoveel is er niet veranderd sinds de middeleeuwen] kijkt naar de eerste tenaamstelling tja heb je een auto van 40 jaar of ouder krijg je dat weer

gr.René

08/12/13

Tjerk: Mrb

Hallo redactie,

Ten eerste wil ik nog even melden dat ik het geweldig vindt wat jullie allemaal doen. Niet dat ik denk dat de politiek luistert want dat doen ze nooit naar goede argumenten.(Net zo als ze nooit goed nadenken). Ook denk ik dat de eerste kamer deze regeling niet gaat tegenhouden. Maar goed, je moet alles proberen.

Daarom vroeg ik me af of het uiteindelijk niet mogelijk is om uit naam van ons allen een rechtzaak tegen de staat te beginnen. Wat er hier gebeurt is volgens mij een duidelijk geval van onbehoorlijk bestuur. We hebben ons nl. niet op redelijke wijze kunnen voorbereiden op deze regeling en daardoor hebben we onredelijk veel schade geleden. De insteek zou volgens mij dan ook een schadevergoeding moeten zijn voor elke oldtimerbezitter.  Daar gaat het mij natuurlijk niet om maar stel dat je kans maakt met een zo'n rechtzaak dan zou de politiek kunnen gaan beseffen dat deze regeling geld zou kunnen gaan kosten ipv van opleveren. En daar zijn ze wel gevoelig voor! Gevolg zou dan kunnen zijn dat ze dan de regeling wel aanpassen. Ik ga morgen in elk geval informeren bij mijn rechtsbijstandverzekering of ik in mijn eentje ook opties heb mbt een rechtzaak.

Misschien kunnen we ook nog wat in Brussel omdat Nederland met deze nieuwe regeling volledig afwijkt van de regelingen in omringende landen.

Mvrgr. Tjerk

PS

Mijn persoonlijke schade is 10 to €14000. Net zelf gerestaureerde chevrolet suburban uit 1979 met nieuw ingebouwde LPG-installatie; geschatte waarde voordat er sprake was van MRB ca. €14000. Huidige waarde (mits überhaupt nog verkoopbaar) ca.€4000. MRB volgend jaar van 0 naar dik €3000 per jaar.

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie en complimenten. Dergelijke opties zijn er, kijk bijvoorbeeld naar het grijskenteken verhaal. Mocht het ooit zover komen zullen we uiteraard iedereen hier tijdig over berichten.

08/12/13

Rik Spaargaren: mrb

We moeten met zijn alle een planschadeclaim bij de overheid neerleggen, mijn oldtimer is binnen een half jaar tijd 50 procent in waarde gedaald door de plannen van de Haagse ignoranten. Het is een LPG auto waarmee ik zo'n 1500 km in het jaar mee rij.

07/12/13

Jos Hendriks: Politieke actie voor onze oldtimers

FAMILIA (Directe Democraten) is kritisch over het BELASTINGPLAN 2014


Terwijl de Tweede Kamer op dinsdag 19 november 2013 in debat is over de definitie van ' leidingwater ' kijkt het electoraat in Nederland alvast vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014.

DEN HAAG, 20131119 -- Mocht het belastingplan door de Tweede Kamer aangenomen worden en er geen reparatie komen voor de oldtimers, dan zullen wij onze actie verplaatsten naar de Eerste Kamer. Immers, zij gaan over de kwaliteit van wetgeving en juist daar schort het aan met deze maatregel. Het is dus ook na 19 november 2013 geen gelopen race. Advocaat prof.mr. Barkhuysen is in opperste staat van paraatheid gebracht.

Oldtimers
50% van onze bevolking is inmiddels ouder dan 45 jaar.  Deze groep ouderen neemt in aantal sterk toe maar heeft steeds minder invloed. Leeftijd wordt steeds meer een discriminerende factor in onze maatschappij. De kloof tussen jong en oud neemt toe. Daarbij komt dat de kwaliteit van leven van een groeiende groep ouderen onder de maat is. Hierdoor zien we een verharding, verarming en verschraling van onze totale samenleving.

Lees verder :***www.nieuwsbank.nl/inp/2013/11/19/I014.htm

 

 

 


                          

 

       

       

 

 

 

      


 

 

  Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie

 

 

 

07/12/13

Ton: belastingplan

Ik zou graag willen weten of de eerste kamer alleen de oldtimerparagraaf uit het belastingplan kan halen en afkeuren of dat het hele belastingplan afgeschoten zal moeten worden.

Als het laatste het geval is, dan heb ik er een hard hoofd in.

07/12/13

Erik: oldtimerregeling

 

Hallo,

Ik heb deze week een brief van de Belastingdienst ontvangen. Vanaf 1 januari wijzigt de vrijstelling motorijtuigenbelasting voor oldtimers. (onder voorbehoud van goedkeuring door de Eerste kamer).

Het wordt onderhand tijd dat er is iets defenitief bekent gaat worden.

Het is toch belachelijk voor woorden dat je je LPG installatie dient te verwijderen om in dat kwarttarief te komen. Onbetrouwbare overheid. Straks krijgen we in de toekomst een ander kabinet die wellicht weer zegt dat er een LPG installatie moet worden ingebouwd in verband met milieuoverwegingen.

De Regering in Den Haag. Het ene jaar dit, het andere jaar dat. Het is elke keer weer wat.

Wat kost het allemaal wel niet. Het kost bergen met geld, en helpen hiermee alles mee kapot wat is opgebouwd.

 

 

07/12/13

ron: actie

Het blijft wel erg lang strijden achter de schermen.. Dit lijt me toch echt iets voor bv "Hart van Nederland'.. of Een vandaag.. DWDD.. 

Ik rijd zelf een Volkswagen LT diesel camper uit 1984.. als deze regeling door gaat wordt het verkopen..  stallen tot 2024 is de moeite niet.

"

07/12/13

Fred Gaasbeek: oldtimer vrijstelling

Het lijkt mij redelijk dat de europese regel van 30 jaar moet worden aangehouden voor benzine én LPG voertuigen.  LPG is een schone brandstof.

Na 1983 lijkt mij ook redelijk niet meer te spreken van een oldtimer gezien de moderne eigenschappen van alle auto's na dat jaar. er komen dan geen nieuwe oldtimers meer bij.

Diesels zijn uit die tijd zeer vervuilend en begrijpelijk is dat de misbruikers aangepakt moeten worden die met hun 190Dtje van na 1983 40000 km rijden. Als dieselrijders van vóór 1983 aantoonbaar maar 5000 km rijden is het probleem opgelost . Om de 6 maand naar een apk station de stand melden. het werkt natuurlijk tellerterugdraai gedrag in de hand bij die auto's en dus ook waardevermindering maar tevens de prikkel om een mercedes 300 diesel uit 1975 te kopen. de echte liefhebber zal met de melding geen probleem hebben denk ik.

Dus met bovenstaand standpunt lijkt mij het probleem aangepakt en zijn de (meeste) oldtimerbezitters een stuk gelukkiger!

06/12/13

Jeroen Deschepper: Gemaakte kosten verhalen?

Nu een jaar geleden heb ik de kop van mijn W126 blok laten reviseren. Onder het MRB-vrije regime was dat een simpele rekensom. LPG blijven rijden, en de investering terugverdienen.

Nu wordt het plotsklaps een volstrekt ander verhaal. Beste mensen van vrijstelling Oldtimers, en in het bijzonder de jurist: in hoeverre zou ik de staat aansprakelijk kunnen stellen voor die € 3.000,- die ik vorig jaar zo lijkt het langzaamaan heb weggegooid? En oh ja, een jaar eerder heb ik deze auto gekocht, omdát deze belastingvrij kon rijden. € 6.250,- betaald. Ook centjes die als sneeuw voor de zon oplossen....

Schadeclaim dus eigenlijk aan de overheid: €10.000,- minus wat wisselgeld...

In hoeverre heb ik een poot om op te staan??

Met treurige groet, Jeroen

Antwoord redactie: Bedankt voor uw reactie. Vooralsnog kan VrijstellingOldtimer hier nog geen uitspraken over doen. Het betreft een zeer lange doch ingewikkelde kwestie. Daarbij doen we nog steeds ons uiterste best om alsnog positief resultaat te behalen in de Eerste Kamer.

06/12/13

Fred: Bezwaarschriften Bombardement

Beste mensen,

Allemaal even (gratis) bellen met 0800-0749 Belastingtelefoon Auto. Aantal telefoontjes wordt bijgehouden, dus hoe meer hoe beter. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vond het ook allemaal zeer dubieus, en onfatsoenlijk.

Daarna meteen een bezwaarschrift over de brief die u heeft ontvangen. Mbt de veel te snelle invoer van de Maatregel in minder dan 30 dagen. Mijn dieselauto wordt onbetaalbaar en moet weg. Niks meer waard, een andere auto komt er niet. De verzekering had ik voor 1 dec op moeten zeggen, maar door de voortdurende vaagheid, die nu nog geen zekerheid is, heb ik dat niet gedaan, en ben ik met een jaar verlengd. Die kosten zie ik gaarne terug van de belastingdienst, evenals de kosten voor de ANWB, en het lidmaatschap van de sleutelclub.

De 30.000 bezwaarschriften kunnen naar:

BCA
TAV afd. Bezwaarschriften
Postbus 9054
7300 GS Apeldoorn

06/12/13

Harm Reuling: Brief belastingdienst motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

Beste,

Vandaag de brief 'Wijziging vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oltimders' ontvangen. De wijziging speelt al maanden in mijn gedachten, maar nu de brief er is, is dat toch wel schrikken. Aangegeven wordt dat per 1 januari 2014 de vrijstelling voor oldtimers gaat veranderen en dat mijn auto uit 1984 daar ook onder valt. Nu is het een V8 waarmee ik maximaal 2000-3000 km per jaar mee rijdt en meestal gewoon in de schuur staat. En omdat het een Amerikaanse auto met een dikke V8 is, is hij omgebouwd naar LPG. De stelling dat alle LPG auto's niet onder de overgangsregeling vallen, omdat met deze auto's veel kilometers gereden wordt is natuurlijk onzin. Deze V8 rijdt 22l op 100 km en daarom is LPG gewoon aantrekkelijk en ook veel mileu-vriendelijk(er)!

In de ontvangen brief wordt verwezen naar www.belastingdienst.nl/mrb waar ook een link staat naar het berekenen van de te betalen motorrijtuigenbelasting. Daar ik op LPG rijdt, val ik niet in de overgangsregeling en zou ik 1560 euro per jaar moeten betalen. Teruggerekend naar die 3000km per jaar is dat 0,52 euro per km! Dat is gewoon diefstal van de staat!

Wat zijn nu de opties? Groot deel van het jaar schorsen? LPG eruit en weer benzine verbranden wat het mileu veel meer gaat belasten? Of beide? Veel mensen zullen deze overwegingen hebben of zelfs de auto weg doen. De berekening van de regering met wat deze wijziging allemaal moet gaan opleveren zal niet gehaald worden doordat iedere oldtimer liefhebber deze keuzes moet gaan maken.

Auto's die nog geen 5000km per jaar rijden zouden ook onder die overgangsregeling moeten vallen. Eenvoudige check of de eigenaar ook een 1e auto heeft waarmee dagelijks gereden wordt is realiseerbaar. Verzekeraars doen dat al jaren in de regeling verzekerde auto's tussen 15-25 jaar oud.

Het gaat de regering niet om de stinkende oude veelrijders van de weg te halen, het is gewoon een melkkoe voor de staat. De weinigrijder op LPG wordt vies gepakt.

Daast deze ellende wordt ook een hele sector in de markt gepest. Veel restauratiebedrijven kunnen de deuren nu wel gaan sluiten, want niemand laat zijn auto nog restaureren. Veel te duur naast de dure vaste lasten. Om in deze tijd van economische mailaise ook nog weer meer mensen in de ww te stoppen is gewoonweg erg fout. En ook erg jammer dat hierdoor de mooie klassieke auto's gaan verdwijnen, want tegenwoordig kun je bijna niet meer zien van wel merk een auto is. Ze lijken allemaal op elkaar.

Hopelijk is de eerste kamer verstandig en ziet men in dat de huidige wijziging niet doorgevoerd moet gaan worden.


Groeten,

Harm Reuling

06/12/13

Ben de belazerde: Mooi toneelstuk maar slecht geschreven

FrownIk denk dat u ingehuurd bent door de rijks (r)overheid om dit onrecht in goede banen te leiden en we wederom genept zijn zoals met alle zaken. Veel mensen klampen zich aan u vast en hopen dat u het tij kan keren. Deze actie van is volgens mij opgezet en gefinancieerd door ambtenaren van Weekers zelf. U speelt een leuk toneelstukje maar u valt bij mij door de mand. Bovendien zijn  u acteerprestaties bar slecht en zijn de kijkcijvers tegenvallend!!!

06/12/13

Cor Linckens: brieven belastingdienst

Gisteren kreeg ik van de belastingdienst een mededeling dat het einde verhaal is met de vrijstelling. Vele anderen zullen deze brief gehad hebben.
Ik vraag mij nu af of wij dit niet kunnen aangrijpen om een luid protest te laten horen over de besteding van onze belastingcenten, door een brief te sturen die een hoop geld kost, daar deze wet de eerste kamer nog niet gepasseerd is. Brief geschreven door de Inspecteur J.F. van de Poll.
Ook vraag ik mij af of wij niet collectief, voor degene die willen schorsen, een datum kunnen pikken waarop we een aanval doen op het computersysteem van de rdw, door collectief op een dag en tijd onze auto's af te melden, dan hoeft de regering niet meer te tellen want dan staat er groot in de krant hoeveel duizenden liefhebbers GEEN belasting gaan betalen over hun hobby !
Misschien is het handig om hier een mailing van te maken voordat iedereen gaat afmelden door deze brief van de belastingdienst.
Dus spoed spoed spoed
Verder veel succes met de actie !

groet,
Cor Linckens
bezitter ex-defensie landrover landmacht

06/12/13

Bart: Brief belastingdienst

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de inzet 
ik hoop natuurlijk dat de eerste kamer het voorstel afkeurt. En het plan terug stuurt naar de tweede kamer.
Maar onze belastingdienst is al zeer actief met briefen sturen over de komende wijziging. 
Velen hebben al z'n brief ontvangen, een aantal hebben een brief gereageerd. En een brief terug gestuurd naar de belastingdienst

Is dit verstandig?

Zo ja hebben jullie een voorbeeld brief die kan worden gestuurd zodat het juridisch en tekstueel goed in elkaar zit.

M.v.g.

Bart

Antwoord redactie: Mag natuurlijk altijd, alleen voert de Belastingdienst enkel en alleen de wetten uit. Zij krijgen het ook opgedragen door Den Haag. Bezwaar maken kan altijd, of het daadwerkelijk wat oplevert is een andere kwestie. Op Facebook was onlangs al een voorbeeld-bezwaar brief te vinden.

 

 

06/12/13

Pedro: Reactie dd 29 nov

Beste redactie,

bedankt voot plaatsen van mijn reactie van 29 nov. Echter wat ik voorstel is geen km heffing, maar een km vergoeding voor het op de weg houden van de oldtimer. Dit als compensatie voor de doorlopende MRB lasten voor alle voertuigen tussen 25 (of 30) en 40 jaar. Dus ook voor DET na 1987.  Dit als subsidie van het min van Cultuur, die nog wel vreemdere subsidies weggeeft. Aangezien dit uit een ander potje komt dan de MRB vrijstelling zou hier een kans kunnen liggen.

Zijn er ook gegevens bekend over de te verwachten opbrengst van voertuigen met DET na 1987 die straks tot aan leeftijd 40 jaar MRB moeten betalen? Het zou zo maar kunnen zijn dat hieruit de jackpot voor Weekers gaat komen.

05/12/13

Nick: Sinteklaas

Beste,

Vandaag 5 December 2013 heb het ( kadootje ) lees bericht gekregen van de Belastingdienst dat vooruitloopend op de beslissing van de 1e kamer al een melding doet dat ik inderdaad MRB voor mijn oldtimers moet betalen.

Helaas voor hun ik schors het spul en ga maar wachten tot mijn oldtimers 40 jaar oud zijn .

Maar het onbetrouwbare van de huidige overheid laat mij ook denken wat ze dan weer zullen bedenken.

Ik blijf bij de mening dat oldtimer bezitters ter goede trouw zijn en de overheid gewoon op zoek is naar GELD.

Jongens bedankt voor de strijd en geef niet op

Nick

05/12/13

J. Groen: MRB

Vandag was het dan zover. De beruchte blauwe envelop viel op de mat met daarin de mededeling dat wij vanaf 1 januari weer mrb moeten gaan betalen voor onze geliefde oldtimer MB 280 se op lpg. Er staat niet in wat wij precies moeten gaan betalen en/ of dat wij een bepaalde tijd hebben om de gastank uit te laten bouwen. Wel staat er in de brief dat dit alles is onder voorbehoud omdat het nog niet goedgekeurd is door de eerste kamer.

Dag leuke hobby en paardensport. Zonder deze auto kan ons kind niet meer naar de wedstrijden.

BEDANKT DEN HAAG!

05/12/13